• Idis

Magen är olika stor olika dagar.

Hej,å Jag är i vecka 18+3 och upplever att min mage varierar i storlek väldigt mycket. Framförallt mellan morgon och kväll , men också från dag till dag. Blir rädd de dagar den är mindre, för jag är såklart rädd att något ska vara fel. Brösten är olika ömma från dag till dag, det har jag liksom vant mig vid. Övriga gravididitetssymptom som mängden flytning tex är konstanta. Tror mig känns fosterrörelser ibland på kvällar och nätter sedan ett par veckor.

• Svar på tråden Magen är olika stor olika dagar.
  • Jacqueline

Tror det har med tarmarna å göra ,asså i början var man ju ganska svullen/gasig och för min del sitter det i än vissa dagar.

Tarmarna sväller upp lite under dagen och på kvällen är man ganska "bullig" medan det fortfarande knappt syns på mig på morgonen (går in i 18+0 imorgon) och det är åndå mitt tredje barn.

• Neomi

Mitt bästa tips är att om du e orolig så prata med din barnmorska, för hon kan både kontrollera både dig och din bebis. Lycka till

• Idis

Tack för svar. Tror även att allt åker längre in i magen om jag ligger ner, för om jag vilar mycket en dag är magen oftast mindre än om jag står och går mycket.

• Jacqueline
    Idis skrev 2014-01-12 19:37:53 följande:

Tack för svar. Tror även att allt åker längre in i magen om jag ligger ner, för om jag vilar mycket en dag är magen oftast mindre än om jag står och går mycket.

Så känner jag med hehe som sagt min mage är som minst när jag nyss stigit upp på morgonen
  • samira01

min mage är alltid stor när jag vaknar på morgonen pga såååå kissnödig jag brukar vara! på dagen kan den bli helt platt, i land rintikt svullen... kv lika så!

• LHUF

Det är jättevanligt, jag väntar 3.e barnet och magen är mkt större på kvällen än på morgonen, den påverkas ju hur mkt man äter under dagen, sväller ut osv

Svar på tråden Magen är olika stor olika dagar.