Dricka Cola light eller vanlig Cola under graviditet ?
Är det farligt att dricka Cola light eller vanlig Cola under sin graviditet.??
Är det farligt att dricka Cola light eller vanlig Cola under sin graviditet.??
Jag dricker aldrig lightprodukter vare sig gravid eller ogravid. Är du sugen så drick vanlig cola.
Mamma82: se flesta av oss VILL faktiskt veta vad som är farligt och i vilka mängder och nöjer oss inte med att chansa med vår och våra barns hälsa utan vill fatta informerade beslut i frågor som rör allt omkring oss.
Att bara konstatera att "allt är farligt" är lika meningslöst som att hävda att INGET är det!
Men ditt ursprungspåstående var inte att allt är farligt i viss mängd utan att aspartam orsakar cancer och att vanlig Coca-Cola är mindre onyttigt än Cola light.
Båda påståendena visade sig vara helt ogrundade (nej, din "känsla" har inget värde öht!)
Felaktig information skapar onödig oro och gör människor rädda för fel saker, en anständig människa skulle skämmas över att bidra till sådant!
Ts vill veta ifall Coca-Cola och Cola light är farligt att dricka under graviditeten, DU påstod att aspartam orsakar cancer och att Coca-Cola är mindre onyttigt än Cola light.
När jag och några andra frågade hur du vet det visar det sig att du inte alls vet utan bara rapar upp gamla myter och "känslor"!
Tror du att det var det ts var ute efter??
Om inte: varför svarar inte DU på ts fråga??
Mamma82: jag "tycker" ingenting, till skillnad från dig uttalar jag m
mig inte tvärsäkert i frågor jag inte har kunskap i (och det borde inte du heller göra!)
Jag kan inte dricka vanlig Cola :( och dricker inte kaffe och te. Min last är Cola light. Röker och snusar inte heller.
Mamma82: när någon ber om fakta och du serverar åsikter brukar det höra till god intellektuell sed att inte försöka förklä åsikterna som fakta