• Happy14

Dom vägrar mig fostervattenprov.

Jag har en del andra trådar här, men var tvungen att skriva en till. Jag är i upplösningstillstånd.

Gjorde KUB i tisdags och blev orolig. Ringde min BM på torsdagen men då var hon sjuk. Idag är hon fortfarande sjuk och den andra barnmorskan på mottagningen vet inte vad KUB är i princip och säger att dom inte kan göra något för att hjälpa mig med ett fostervattenprov.

Det är bråttom, jag skall resa på bort nästa vecka och när jag kommer hem är jag i v.17, jag vill gärna hinna göra abort om barnet har DS. (låter kallt men jag orkar inte skriva om allt jag känner och gått igenom igen)

För att göra en lång historia kort.

Jag är så orolig för DS så att jag funderar på att skita i hela graviditeten om jag inte får göra provet.
    Problemet är att vi har tre till barn här hemma som kommer bli förkrossade. Samtidigt har vi inte tid för ett barn som har ds tex. eftersom vi redan är så många.

Får dom göra såhär??

• Svar på tråden Dom vägrar mig fostervattenprov.
  • Anna J01

Om du får dåliga resultat på kub-testet får du göra fostervattenprov. När skulle du få svar på kub-testet.

• Happy14

jag fick inte dåliga jag fick 1:1500.

Men mitt hcg värde var 6,4 MoM alltså över 6 ggr högre än normalt, vilket enligt amerikanska sidor kan innebära fel.

• Happy14

Åh hon som gjorde kuben, fixade det för mig! Tack gode gud för privat vården.

• Sinni
    Happy14 skrev 2014-01-13 15:00:55 följande:

Åh hon som gjorde kuben, fixade det för mig! Tack gode gud för privat vården.

Så bra! Fick du en tid för provtagning?

Håller tummarna för dig och hoppas du får bra svar och kan njuta av resten av din graviditet!
  • Happy14
    Sinni skrev 2014-01-13 15:51:08 följande:
    Så bra! Fick du en tid för provtagning?

Håller tummarna för dig och hoppas du får bra svar och kan njuta av resten av din graviditet!

Ja tack så mkt!
Svar på tråden Dom vägrar mig fostervattenprov.