• Vill ha beeebis

ingen mens, negativt grav test på bim+4??

Har aldrig haft sen mens, är på bim+4 idag, gjorde ett grav test i morse som visade negativt. 
    Är de nån som vet om det är vanligt att man inte testar positivt förrän senare? 

Det konstiga är att ja har endast ömma bröst, ingen mensvärk överhuvudtaget... 
    Nån som känner igen sig eller sitter i samma båt? :)

• Svar på tråden ingen mens, negativt grav test på bim+4??
  • Nin
    kerstinsmide skrev 2014-03-17 21:59:26 följande:
    Åh. Hejjahejja! Jag göljer er med spänning! Jag själv plussade ju inte på sticka förens i vecka 7! Hoppas nu att det tar sig för er! :)
    Hej kerstinsmide
    Du säger att du plussade först i v. 7+2 det är ju jätte sent. Hur mådde du under hela den perioden, förutom trötthet o kissnödighet, hade du några andra symptom? När började dina "besvär" under vilken vecka/dag?

Jag hade nämligen äl 1/mars sen en liten blödning 8/mars (tror att det var nidblödning), idag är jag på dag 19 sedan äl. Testade neg på dag äl dag17. Pga oregelbunden mens så vet jag inte när min exakta BIMdag är. Jag brukar oftast få mens på dag 30-32 ibland på dag 36. Därför svårt att veta. Men eftersom jag fick positivt på ägglossningstestet den 1/mars så räknar jag från de datumet. Är idag i vecka 4+3 om jag nu är gravid. Vågar inte tro det.

Mina symptom är att jag är trött till och från under dagen, ömma bröst precis som före mens, massa luft imagen illa luktande gaser mest på natten. Ont i svanken till och från, känslan kommer och går.

Eftersom jag är på jätte bra humör så tror jag inte att det har hänt något. Sist jag var gravid (slutade i missfall) så hade jag enorma humörsvängningar, mådde riktigt dåligt. Tyckte att det var fel på alla människor... Knäppt.

Berätta gärna hur ni hade det..
  • kerstinsmide
    Nin skrev 2014-03-19 18:26:48 följande:
    Hej kerstinsmide Du säger att du plussade först i v. 7+2 det är ju jätte sent. Hur mådde du under hela den perioden, förutom trötthet o kissnödighet, hade du några andra symptom? När började dina "besvär" under vilken vecka/dag? Jag hade nämligen äl 1/mars sen en liten blödning 8/mars (tror att det var nidblödning), idag är jag på dag 19 sedan äl. Testade neg på dag äl dag17. Pga oregelbunden mens så vet jag inte när min exakta BIMdag är. Jag brukar oftast få mens på dag 30-32 ibland på dag 36. Därför svårt att veta. Men eftersom jag fick positivt på ägglossningstestet den 1/mars så räknar jag från de datumet. Är idag i vecka 4+3 om jag nu är gravid. Vågar inte tro det. Mina symptom är att jag är trött till och från under dagen, ömma bröst precis som före mens, massa luft imagen illa luktande gaser mest på natten. Ont i svanken till och från, känslan kommer och går. Eftersom jag är på jätte bra humör så tror jag inte att det har hänt något. Sist jag var gravid (slutade i missfall) så hade jag enorma humörsvängningar, mådde riktigt dåligt. Tyckte att det var fel på alla människor... Knäppt. Berätta gärna hur ni hade det..

Jag var jättetrött. Extremt, men trodde det berodde på att jag jobbade mycket samt att jag jobbade natt då. Sen kom ju den där blödningen som jag trodde var mens men som måste varit något annat :P vi tog ju ett par test innan den blödningen då doktorn trodde att jag borde vara gravid men två olika märken och det visade ändå negativt. (Vi tog något test efter också för att vara säkra, men det vaf negativt) Sen så plussade vi efter att andra mensen aldrig kom. Sen på ultraljudet så visade det ju sig att jag visst varit gravid under de andra testen då jag var 2.5 veckor längre gången än vad jag trott.
  • Nin
    kerstinsmide skrev 2014-03-19 19:22:28 följande:

Jag var jättetrött. Extremt, men trodde det berodde på att jag jobbade mycket samt att jag jobbade natt då. Sen kom ju den där blödningen som jag trodde var mens men som måste varit något annat :P vi tog ju ett par test innan den blödningen då doktorn trodde att jag borde vara gravid men två olika märken och det visade ändå negativt. (Vi tog något test efter också för att vara säkra, men det vaf negativt) Sen så plussade vi efter att andra mensen aldrig kom. Sen på ultraljudet så visade det ju sig att jag visst varit gravid under de andra testen då jag var 2.5 veckor längre gången än vad jag trott.
    Fick du någon förklaring till varför det dröjde så innan ni fick plus på stickan?

Vecka 7 är ju väldigt sent.
  • kerstinsmide
    Nin skrev 2014-03-19 19:44:07 följande:
    Fick du någon förklaring till varför det dröjde så innan ni fick plus på stickan? Vecka 7 är ju väldigt sent.

Nej, men jag tror att det kan vara så för vissa. Några måste ju ta blodprov för att fastställa det har jag läst. :)
  • braaanji

Men hallå tjejer! Här har jag läst hela tråden med spänning och så slutar allt mitt i?? Hur gick de?

• Eva Marie

Jag har också läst hela tråden och är så nyfiken på hur det gick för er!! Jag är just nu på bim +6 och tog ett negativ grav-test imorse. :( Temp fortfarande hög då jag använder NaturalCycle. Har haft jätteont i bröstvårtorna men det börjar avta igen. Inga känningar att mens är på g. Trodde verkligen att jag skulle plussa.....

• hhejbebis

Hej tänkte skriva mina symtom ihopp att det kanske finns en chans för mig att vara gravid!

Har en ungefär mens cykel på 31/36 dagar och har nu gått över den tiden, har även en mensvärk liknande kännande i magen och haft i några dagar, e svullen på magen så går inte att ha tajta byxor för det känns uppblåst! Jag testa mig i morse men var negativt :(:( sen har jag haft riktliga genomsynliga flytningar sen jag börja få den där mens värken.

• Stenapa

Resultatet här är en numera ettåring!
    Barnmorskans tester var av sämre kvalitet (offentlig upphandling, gör att de tvingas köpa som kräver högre HCG för att ge utslag än tex clearblue digital som jag plussade med) Första delen av min graviditet kantades av väntan på ett kommande missfall helt i onödan. Jag tycker att barnmorskorna bör vara medvetna om att deras test kan vara sämre än de som används för hemmabruk, för att slippa detta. 

Min mamma fick Veta att hon skulle blir mormor för att jag ringde gråtandes över att jag skulle få ett missfall, istället för ett glädjebesked...

Jag gjorde gravtester dagligen i flera veckor tills min sambo sa ifrån. 

besviken på vården än idag faktiskt. Jag var så lycklig, sen blev jag så ledsen och sen insåg jag att jag var gravid men hade väldigt svårt att tro på det. 

la 2400kr på två st privata ulraljud, köpte gravtester för mer än 1000 kr....

Nästa gång vet jag bättre! Då ska jag inte åka till BM så tidigt, utan lita på plusset när jag ser det och sedan avvakta med mer..

• Villtro1
    Stenapa skrev 2015-12-10 19:51:45 följande:

Resultatet här är en numera ettåring!
    Barnmorskans tester var av sämre kvalitet (offentlig upphandling, gör att de tvingas köpa som kräver högre HCG för att ge utslag än tex clearblue digital som jag plussade med) Första delen av min graviditet kantades av väntan på ett kommande missfall helt i onödan. Jag tycker att barnmorskorna bör vara medvetna om att deras test kan vara sämre än de som används för hemmabruk, för att slippa detta. 

Min mamma fick Veta att hon skulle blir mormor för att jag ringde gråtandes över att jag skulle få ett missfall, istället för ett glädjebesked...

Jag gjorde gravtester dagligen i flera veckor tills min sambo sa ifrån. 

besviken på vården än idag faktiskt. Jag var så lycklig, sen blev jag så ledsen och sen insåg jag att jag var gravid men hade väldigt svårt att tro på det. 

la 2400kr på två st privata ulraljud, köpte gravtester för mer än 1000 kr....

Nästa gång vet jag bättre! Då ska jag inte åka till BM så tidigt, utan lita på plusset när jag ser det och sedan avvakta med mer..

Härligt och trist att höra på samma gång. Underbart att du hade rätt, att du faktiskt var gravid och har en frisk ettåring! Själv är jag på bim+6. Fick neg bim+4. Ingen mens och inga symtom på mens. Haft symtom sen äl+5 eller 6. Jättesvullen mage just nu, värre föd varje dag. Större bröst.. Ska testa hos bm bim+7 annars vul direkt. Hoppas verkligen jag är gravid! Har hört många som plussat sent! Brukar inte ha såhär försenad mens.
  • msunderground
    Villtro1 skrev 2016-03-09 00:05:22 följande:
    Härligt och trist att höra på samma gång. Underbart att du hade rätt, att du faktiskt var gravid och har en frisk ettåring! Själv är jag på bim+6. Fick neg bim+4. Ingen mens och inga symtom på mens. Haft symtom sen äl+5 eller 6. Jättesvullen mage just nu, värre föd varje dag. Större bröst.. Ska testa hos bm bim+7 annars vul direkt. Hoppas verkligen jag är gravid! Har hört många som plussat sent! Brukar inte ha såhär försenad mens.
    Jag undrar sååå hur det gick för dig? Plussade du? 
Svar på tråden ingen mens, negativt grav test på bim+4??