• körsbär01

Liten gravidmage eller stor? trött på checka kommentarer..

Hallå! Är gravid med första barnet och går snart in i v 22 :) Har aldrig någonsin förut tänkt på att det tydligen finns en "ideal" gravid mage. Jag har ingen sådan. Får ständigt höra hur liten jag är, åå nu får du snart växa till dig, är du säker på att det inte är tomt osv. Visst förstår jag att ingen menar nått illa, och jag försöker hålla god min å skratta bort det. Jag hoppas den lilla växer till sig strax för börjar bli nedstämd med tanke på om jag ska höra de ytterligare 18 v. Har en mini mini mini bula som jag ändå är stolt över :) jag har haft några i min omkrets som varit så stora att det fått höra flera gånger i veckan om de inte väntar tvillingar. Hur är en ideal mage lixom för folk? Folk menar ju oftast inge illa, men höra nått i kanske 30v är påfrestande ;) någon som känner igen sig, eller gnäller jag bara?

• Svar på tråden Liten gravidmage eller stor? trött på checka kommentarer..
  • LillyM

Att bli gravid uppfattas av omgivningen att då är det ok att kommentera din mage, stor som liten...

• Jacqueline

Hehe samma här väntar tredje barnet och är i vecka 19 nu men det syns knappt...nästan så man vill spänna ut magen allt man kan för folk ska hålla tyst.

• puss

Checka dem inte då? Hur checkar du kommentarerna?

• Purrilurven

Vecka 21 å också ganska liten mage, men den har växt mycket senaste veckan tycker jag :) men syns fortfarande inte jättemycket.

• körsbär01
    Jacqueline skrev 2014-01-13 19:21:19 följande:
    Hehe samma här väntar tredje barnet och är i vecka 19 nu men det syns knappt...nästan så man vill spänna ut magen allt man kan för folk ska hålla tyst.

Eller hur, spänner ut ibland i omklädningsrummet när jag byter om. Haha hjälper dock inte så mkt för de är ändå där å petar å säger det är nog tomt ^^
  • körsbär01
    Purrilurven skrev 2014-01-13 19:24:10 följande:
    Vecka 21 å också ganska liten mage, men den har växt mycket senaste veckan tycker jag :) men syns fortfarande inte jättemycket.

Vill också att min ska sätta fart å växa :) roligt för dig :)
  • körsbär01
    puss skrev 2014-01-13 19:23:22 följande:
    Checka dem inte då? Hur checkar du kommentarerna?

Menar trött på folks smidiga/klumpiga kommentarer = checka kommentarer.. (som att de är tomt eller nog inte tagit sig)
  • Jacqueline
    körsbär01 skrev 2014-01-13 19:43:31 följande:

Menar trött på folks smidiga/klumpiga kommentarer = checka kommentarer.. (som att de är tomt eller nog inte tagit sig)
    Käcka tror jag det stavas då om vi nu tänker på samma ord hehe
  • bull bakerskan

Det är olika på alla och så beror det på hur bebis ligger.

På mig så ligger hon i framkant. Och jag har haft mage sen v19.är nu i v24.Min svägerska är i v33 å ja är större än henne. Så man ska inte jämföra med andra. Elller bry sig om vad andra säger.

• körsbär01
    bull bakerskan skrev 2014-01-13 20:15:32 följande:
    Det är olika på alla och så beror det på hur bebis ligger. På mig så ligger hon i framkant. Och jag har haft mage sen v19.är nu i v24.Min svägerska är i v33 å ja är större än henne. Så man ska inte jämföra med andra. Elller bry sig om vad andra säger.

Absolut är ju jätte olika! I framkant? Hur vet man det? Eller det märker man om magen blir stor fortare? Jag har hört att man kan bara bebis långt bak/nära sig. Å då blir man oftast mindre om magen säger dom. Huvudsaken babis mår bra!
  • AnnaSthlm

När någon säger att du är för liten eller stor säg bara lite likgiltigt "Jahaja, du tycker det, jag mår strålande" Funkar varje gång.

• Flickan och kråkan

Jag har tre graviditeter bakom mig. Omgivningen har alltid uppfattat mina magar som små. Inget jag egentligen brytt mig särdeles om då magmåttet har legat på medelkurvan.....ända tills sf-måttet plötsligt stod stilla under ett par veckor med barn nummer tre. Då var det inte så kul längre med kommentarer om liten mage......

Barn nummer tre tittade ut pigg och frisk, men precis på gränsen till tillväxthämmad. Orsak okänd. Ibland tänker människor inte längre än näsan räcker. 

• bull bakerskan
    körsbär01 skrev 2014-01-13 20:42:15 följande:
    Absolut är ju jätte olika! I framkant? Hur vet man det? Eller det märker man om magen blir stor fortare? Jag har hört att man kan bara bebis långt bak/nära sig. Å då blir man oftast mindre om magen säger dom. Huvudsaken babis mår bra!

Har en vinklad livmoder och på mina ultraljud så har de sagt att tösen ligger i framkant.

Ja vissa har ju bebis nära sig.då ligger den mer mot ryggen till.

Stå ut ett tag till för ett tu tre så säger det poff och så är jättemagen ett faktum
Svar på tråden Liten gravidmage eller stor? trött på checka kommentarer..