Anonym (Nyfiken) skrev 2014-01-17 13:15:29 följande:
När jag läser om din sambo och när jag tänker på fruns ex förstår jag att kvinnor får orgasm med dem och inte med mig. De är aktiva, erfarna, ivriga och orädda, medan jag är försiktig, återhållsam, har begränsad erfarenhet och har svårt att ta för mig. Tidigare tyckte jag mera att det var förargligt att fruns ex som både tog henne och dumpade henne var den som gav henne den största njutningen. Men nu kan jag också tycka att det är bra att hon har haft orgasm, att hon har fått uppleva också den aspekten av att vara kvinna. Jag har fått uppfattningen att kvinnors orgasmer kan vara en kraftigare upplevelse än männens och det styrks av det du skriver. Jag läste i en annan tråd om en kvinna som bara grät när mannen lyckades ge henne orgasm första gången på 20 år. Det skulle förstås vara jättespännande också för mig att få uppleva en kvinna som får orgasm.
Men allas sexliv är väl olika. Vi kan också tänka på att alternativet för både frun och mig troligen skulle ha varit att vi levde ensamstående utan sex. Men grattis till dig som fick det så bra trots sen debut! Vilken tur att du lät honom gå ner och att han ville det.
Jo, nog är det en känslosam upplevelse ibland, att få orgasm. Jag tror att kvinnors orgasm är närmare kopplat till känslolovet än mäns, fler saker måste "stämma". Dock har jag lärt mig en sak av att jag fick orgasm av min sambo: jag kan ge mig själv en också.
Innan jag fick det för första gågen med honom hade jag aldrig lyckats onanera mig till en orgasn eftersom jag inte visste hur jag skulle göra rent praktiskt. Nu har jag förstått att det till stor del handlar om "mekanik" även för kvinnor.
Är det någon skillnad på när ni har sex? Har du t.ex. lättare att slappna av och ta för dig efter ett glas (ett glas, inte en flaska) vin? Ibland kan det kanske hjälpa för att ta det där extrasteget oh prova något nytt. Jag tror det var efter en utekväll då vi båda var lätt berusade (väldigt lätt, annars blir det bara sämre!) som jag vågade släppa på spärrarna lite mer för första gången.