• Anonym (Funderar)

Finns det tjejer som är äldre oskulder?

Nu har jag sett så många trådar om äldre oskulder och alla har det en nämnare gemensamt.
    Det är alla män.

Nu undrar jag samma sak fast omvänt.
    Finns det äldre tjejer som är oskulder här på FL?
    Finns det öht?
    Skulle ni killar kunna bli ihop med en äldre tjej som är oskuld?

Min mödom försvann när jag var 15 så jag vet inte om jag räknas till de som var senare eftersom vissa förlorar den vid redan vid 12 Obestämd.

• Svar på tråden Finns det tjejer som är äldre oskulder?
  • Anonym (25)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-01-17 13:15:29 följande:
    När jag läser om din sambo och när jag tänker på fruns ex förstår jag att kvinnor får orgasm med dem och inte med mig. De är aktiva, erfarna, ivriga och orädda, medan jag är försiktig, återhållsam, har begränsad erfarenhet och har svårt att ta för mig. Tidigare tyckte jag mera att det var förargligt att fruns ex som både tog henne och dumpade henne var den som gav henne den största njutningen. Men nu kan jag också tycka att det är bra att hon har haft orgasm, att hon har fått uppleva också den aspekten av att vara kvinna. Jag har fått uppfattningen att kvinnors orgasmer kan vara en kraftigare upplevelse än männens och det styrks av det du skriver. Jag läste i en annan tråd om en kvinna som bara grät när mannen lyckades ge henne orgasm första gången på 20 år. Det skulle förstås vara jättespännande också för mig att få uppleva en kvinna som får orgasm.

Men allas sexliv är väl olika. Vi kan också tänka på att alternativet för både frun och mig troligen skulle ha varit att vi levde ensamstående utan sex. Men grattis till dig som fick det så bra trots sen debut! Vilken tur att du lät honom gå ner och att han ville det.
    Jo, nog är det en känslosam upplevelse ibland, att få orgasm. Jag tror att kvinnors orgasm är närmare kopplat till känslolovet än mäns, fler saker måste "stämma". Dock har jag lärt mig en sak av att jag fick orgasm av min sambo: jag kan ge mig själv en också. 

Innan jag fick det för första gågen med honom hade jag aldrig lyckats onanera mig till en orgasn eftersom jag inte visste hur jag skulle göra rent praktiskt. Nu har jag förstått att det till stor del handlar om "mekanik" även för kvinnor. 

Är det någon skillnad på när ni har sex? Har du t.ex. lättare att slappna av och ta för dig efter ett glas (ett glas, inte en flaska) vin? Ibland kan det kanske hjälpa för att ta det där extrasteget oh prova något nytt. Jag tror det var efter en utekväll då vi båda var lätt berusade (väldigt lätt, annars blir det bara sämre!) som jag vågade släppa på spärrarna lite mer för första gången. 
  • Fru Blanka av Namur
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-01-16 14:36:51 följande:
    Av kvinnor som vill vänta med sex till äktenskapet är det väl en inte obetydlig andel som förblir oskulder eftersom det är svårt att hitta män som ställer upp på att vänta. Jag har en bekant i samma situation som jag nämnde ovan.
    Ja, det där är en baksida av "den fria sexualiteten" här i Sverige och en del andra Västländer. De kvinnor som har höga ideal här, diskrimeras ofta i stället så att de blir helt utan till slut... Ett sätt är ju att gå in i t.ex. en frikyrkoförsamling, och försöka träffa killar där. Men DET är ju inte heller juste, om man faktiskt inte är troende, utan vill vänta till efter vigseln av helt andra skäl.

Jag tycker att det är konstigt, att så många män ska ha så svårt att vänta... Det borde väl vara enbart positivt, det inte finns några buksvågrar där ute, och att det är HELT omöjligt att kvinnan skulle dras med någon könssjukdom, eller ha varit med om någon obehaglig sexuell upplevelse eller traumatisk abort - som kan komma upp och spöka senare..? Att få henne ren till bröllopsbädden - som man sa förr..!
  • Anonym (straight)

När jag var yngre var det många som trodde jag var lesbisk eftersom jag aldrig hade några killar trots att jag var "snyggast i klassen" och väldigt populär.

När jag jobbade som bartender i några år så var trodde många av mina arbetskamrater också det eftersom jag alltid var singel. Sedan träffade jag rätt man och fick barn. Då förstod alla.

När jag blev ihop med första pojkvännen som 19 åring vågade jag inte berätta att jag var oskuld. Istället söp jag mig full och sen var det överstökat. Kommer inte ihåg något blod på lakanen som folk skriver om dock?

Var med den killen i 7 år.

Idag är jag singel, men är mycket sexuell och har inga problem att få orgasm. Jag var nog bara omogen helt enkelt.

Tydligen ska man enligt denna tråd vara 25+ för att räknas som äldre oskuld, men i mitt tjejgäng var alla tidiga så jag var extremt sen.

Hade en kompis som ville förlora oskulden, hon var 24 när vi blev kompisar och hade världens sämsta självförtroende. Jag peppade henne, hon lyckades få till det och ringde mig direkt efteråt för att "tacka"...... ha ha....... lite sött tyckte jag.

• Anonym (Nyfiken)
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-18 15:32:10 följande:
    Ja, det där är en baksida av "den fria sexualiteten" här i Sverige och en del andra Västländer. De kvinnor som har höga ideal här, diskrimeras ofta i stället så att de blir helt utan till slut... Ett sätt är ju att gå in i t.ex. en frikyrkoförsamling, och försöka träffa killar där. Men DET är ju inte heller juste, om man faktiskt inte är troende, utan vill vänta till efter vigseln av helt andra skäl.

Jag tycker att det är konstigt, att så många män ska ha så svårt att vänta... Det borde väl vara enbart positivt, det inte finns några buksvågrar där ute, och att det är HELT omöjligt att kvinnan skulle dras med någon könssjukdom, eller ha varit med om någon obehaglig sexuell upplevelse eller traumatisk abort - som kan komma upp och spöka senare..? Att få henne ren till bröllopsbädden - som man sa förr..!
    Jo, förr var det ju allmänt uppskattat och önskvärt att en kvinna höll på sig. Det kunde ibland vara tvärtom, att en kvinna som hade förlorat oskulden kunde få svårt att bli gift. Nu i dagens sexualiserade samhälle, när det gäller att ha så mycket sex som möjligt, blir kvinnor som vill vänta utmönstrade direkt. Det finns ju också en utbredd attityd att oerfarna kvinnor inte är "bra", att man måste ha erfarenhet för att vara en attraktiv sexpartner. Börjar man se bli lite på äldre sidan går det fort så att omgivningen och kanske man själv börjar se chanserna som körda, vilket blir en självuppfyllande profetia. Ett tufft klimat för de avhållsamma alltså. De som har valt att vänta sätter äktenskap, familj och barn högt och skulle säkert vara goda mödrar och fruar. Ironiskt och trist att de får bli utan. 

Visst hittar likasinnade varandra i frikyrkoföramlingar t.ex. men det finns väl matchningsproblem såsom stort överskott av kvinnor. Och likaså kanske man inte får känslor för varandra om det känns alltför mycket press att man borde få ihop det men någon viss eller någon ur en liten grupp.
  • Anonym (Kille)

Skulle mycket väl kunna tänka mig att vänta med sex tills bröllopsnatten om tjejen absolut ville det. Men det svåra är ju att lyckas träffa någon tjej överhuvudtaget.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kille) skrev 2014-01-19 11:50:06 följande:

Skulle mycket väl kunna tänka mig att vänta med sex tills bröllopsnatten om tjejen absolut ville det. Men det svåra är ju att lyckas träffa någon tjej överhuvudtaget.
    Jo, det är väl de här matchningsproblemen. Avhållsamma kvinnor hittar inte de män som kan tänka sig att vänta. Eller så är de män som kan tänka sig att vänta för snälla och försiktiga, så att de inte är attraktiva.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-01-19 12:56:57 följande:
    Jo, det är väl de här matchningsproblemen. Avhållsamma kvinnor hittar inte de män som kan tänka sig att vänta. Eller så är de män som kan tänka sig att vänta för snälla och försiktiga, så att de inte är attraktiva.

Stämmer nog. Hör själv till den senare kategorin.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kille) skrev 2014-01-19 13:02:10 följande:

Stämmer nog. Hör själv till den senare kategorin.
    Också jag hör nog dit...
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-01-19 13:33:44 följande:
    Också jag hör nog dit...

Men du är väl gift?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kille) skrev 2014-01-19 14:03:19 följande:

Men du är väl gift?
    Jo jag lyckades sent om sider.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-01-19 14:44:19 följande:
    Jo jag lyckades sent om sider.

Då ligger du mil före mig.
  • Anonym (Nyfiken)

Jo, men allt det där väger lätt jämfört med att få sexuell tillfredsställelse genast. Därför väljer männen kvinnor som går med på sex så fort som möjligt före sådana som vill vänta, även om de kanske kan se de fördelar du nämner. Vad har du själv för inställning, har du väntat eller haft sex?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kille) skrev 2014-01-19 14:55:59 följande:

Då ligger du mil före mig.

Jo, och ändå är det kanske bara tillfälligheter som har gjort att du och jag står just där vi gör. Det hade lika gärna kunnat vara tvärtom. Hoppas det lyckas också för dig. Men tänk också på att försöka ha ett så bra liv som möjligt så länge du är ensam.
  • Fru Blanka av Namur
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-01-20 07:45:29 följande:

Jo, men allt det där väger lätt jämfört med att få sexuell tillfredsställelse genast. Därför väljer männen kvinnor som går med på sex så fort som möjligt före sådana som vill vänta, även om de kanske kan se de fördelar du nämner. Vad har du själv för inställning, har du väntat eller haft sex?
    Jag hade faktiskt intentionen att vänta till bröllopsnatten, men det blev inte riktigt så... Dock har jag endast haft sex i långa, fasta relationer, och det har dröjt länge innan vi har kommit mellan lakanen...
  • Anonym (Nyfiken)
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-20 20:09:20 följande:
    Jag hade faktiskt intentionen att vänta till bröllopsnatten, men det blev inte riktigt så... Dock har jag endast haft sex i långa, fasta relationer, och det har dröjt länge innan vi har kommit mellan lakanen...
    Tur att ni kommer till slut då, även om det dröjer länge... Nej jag skojar. Men det är väl tyvärr det vanliga att kvinnor som tänker vänta med sex tills de är gifta misslyckas på något sätt. Från mina, eller snarare min frus, kretsar vet jag sådana som har tänkt vänta men som har valt att ge upp och gått med på sex för att de inte hittar någon man som kan tänka sig att vänta. Men sen kanske de inte har lyckats gifta sig i alla fall. Det finns också de som har tappat kontrollen och "oavsiktligt" haft sex bara för att sen bli dumpade. Annars är alternativet att förbli oskuld och ogift.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (25) skrev 2014-01-18 07:27:47 följande:
    Jo, nog är det en känslosam upplevelse ibland, att få orgasm. Jag tror att kvinnors orgasm är närmare kopplat till känslolovet än mäns, fler saker måste "stämma". Dock har jag lärt mig en sak av att jag fick orgasm av min sambo: jag kan ge mig själv en också. 

Innan jag fick det för första gågen med honom hade jag aldrig lyckats onanera mig till en orgasn eftersom jag inte visste hur jag skulle göra rent praktiskt. Nu har jag förstått att det till stor del handlar om "mekanik" även för kvinnor. 

Är det någon skillnad på när ni har sex? Har du t.ex. lättare att slappna av och ta för dig efter ett glas (ett glas, inte en flaska) vin? Ibland kan det kanske hjälpa för att ta det där extrasteget oh prova något nytt. Jag tror det var efter en utekväll då vi båda var lätt berusade (väldigt lätt, annars blir det bara sämre!) som jag vågade släppa på spärrarna lite mer för första gången. 
    Visst är det skillnad på olika gånger. Ibland njuter hon mera och ibland mindre. Och ibland vågar jag ta för mig lite mera och ibland är jag försiktigare. Vi är ganska måttliga med vin, men det har främst den effekten att det ökar lusten för oss båda. Det ökar sannolikheten för att det ska bli något. Däremot påverkar det kanske inte så mycket vad vid gör.

Min fru kom aldrig dithän att hon kunde börja ge sig själv orgasm trots att hennes pojkvän gav henne orgasmer. Så när han lämnade henne förblev hon otillfredsställd.
  • Anonym (man)

En kvinna ligger när hon vill en man ligger när han kan , klar det finns fler manliga oskulder.

• Anonym (social fobi)

Jag var mobbad många år i skolan och utvecklade därför social fobi. Det dröjde därför tills jag var 22 innan jag kom mig för att ha sex, innan vågade jag inte tro att någon skulle vara intresserad av mig. Det är dock inget fel på mitt utseende om nu någon trodde det, det är bara självförtroendet som jag hade (och delvis fortfarande har) problem med.

• Anonym (33)

Jag var så gammal som 33... men jag hann i alla fall med att gifta mig och få två barn, och barnen är såklart huvudsaken. 

För mig var det så att jag gång på gång förälskade mig i ouppnåeliga män, det var typ lärare, läkare, präster... men även t.ex. skådespelare och sångare som jag bara hade sett på TV och film eller på scenen, men aldrig pratat med i verkligheten.

Sedan tog det alltid ett par år att gå omkring och tråna efter just den mannen - DYRKA honom - och under tiden kunde jag inte bli intresserad av någon som ville ha mig - och det var rätt många, det var alltid någon som visade intresse överallt var jag var. Men alla killar/män tycktes mig töntiga och ointressanta i förhållande till den jag för tillfället var förälskad i. 

När jag träffade min man när jag var 33, som sagt, hade jag helt enkelt bestämt mig för att ta bästa möjliga innan det blev för sent, och jag gjorde ett val med hjärnan. Det blev både bra och dåligt: han har alltid varit en bra pappa, och han är en vettig person, men jag stod inte ut särskilt många år med att ha sex med en man som jag inte älskade eller ens kände attraktion för. 

Jag vet inte varför det blev så - kanske hade jag helt enkelt för förfinad smak som ung, för högt uppsatta ideal... å andra sidan kan jag fortfarande tycka att det är konstigt, att människor - både män och kvinnor - lyckas bli förälskade och kära i individer som inte är något speciellt alls. Jag har aldrig förstått det där, och nu är jag nog för gammal. 

• Anonym (Kr)

Ja, vi finns, men vi gör inte en stor grej av det på samma sätt som alla gnälliga incels och oskuldspojkarna. 

Svar på tråden Finns det tjejer som är äldre oskulder?