• lottaas

Detta illamående, när ska det ta slut? Tips på vad jag kan göra?

Hej alla glada.
    Jag är gravid i v. 14 och har varit på kub-test. Det är en liten krabat därinne och allt ser jättefint ut och vi är superglada! Men, jag mår så fruktansvärt illa. Har gjort det sen v. 5 ungefär. Har gått ner 4 kg, vilket iochförsig inte gör något, men detta illamående tar knäcken på mig. Det är lite bättre nu än innan jul, men morgonen startas alltid med ett besök på toaletten. Sen är det lite tillochfrån under hela dagen. Men det sitter som en klump i halsen konstant. Har svårt att få ner mat pga av illamåendet men jag trycker ovilligt ner mat ändå.

Barnmoskan sa att jag skulle säga till om det blev outhärdligt, då skulle läkaren skriva ut tabletter, men jag avböjde då jag ogärna äter tabletter.

Min fråga är om någon har tips på huskurer mot kräkningar och illamående. Alla tips mottages tacksamt!

Hälsn Lotta

• Svar på tråden Detta illamående, när ska det ta slut? Tips på vad jag kan göra?
  • Momalicious

Jag tyckte det som lindrade för stunden var att dricka kolsyrat vatten med färsk citron och ingefära eller suga på turkisk peppar.

• lottaas
    Momalicious skrev 2014-01-14 10:56:46 följande:
    Jag tyckte det som lindrade för stunden var att dricka kolsyrat vatten med färsk citron och ingefära eller suga på turkisk peppar.
    Tack för tipsen. Turkisk peppar har jag testat. Det fungerar ibland... Får testa kolsyrat vatten!
  • PrinsessanLeia

Försök äta det du är sugen på för studen. Det är verkligen iättejobbigt att må illa. Under de första femton veckorna med ettan mådde jag grymt illa och det enda jag var sugen på var hamburgare med pommes, så jag åt det, allt annat gick inte ned. Hoppas du snart kommer ur det värsta men tyvärr mår en del illa hela graviditeten.

• kristina81

Jag var tvungen att ta till tabletterna då jag inte fick behålla någonting alls! Jag har tyvärr inga husmanskost tips att ge dig! :( Hoppas att det ger med sig!

• april79

Har tyvärr inget mattips men kanske blir det som för mig att illamåendet brukar avta runt vecka 15-16!

Svar på tråden Detta illamående, när ska det ta slut? Tips på vad jag kan göra?