• alluneedislove

Babytravel city versa gt ersätta bugaboo CAM?

Hej! Jag har ett Bern på 15 mån & en bugaboo CAM som jag funderar på att byta ut mot babyjogger city versa gt, dels pga de små framhjulen & dels pga versans härliga varukorg. Versan tar även mer vikt. Jag har bara kört den i butik & ganska hastigt så jag tänkte kötta på mig lite mer info innan jag best den online Jag har ingen superkoll på d här med barnvagnar men kraven är ett el två större svängbara hjul fram. Vändbar sits. Inte klumpig. Typ. Tar väldigt gärna emot era erfarenheter kring denna vagn el andra som kan ersätta buggan. Tack!!

• Svar på tråden Babytravel city versa gt ersätta bugaboo CAM?
  • Vickan I

Hörde rykten om att BJ skulle sluta tillverka Versa? Iaf så hade jag en Versa en kort tid. Gillade den faktiskt. Två saker som störde, noll fjädring, men det har ju Cam också och slapp sufflett. Suffletten vet jag inte om det bara var ett måndagsex. Men i liggläge med suffletten uppfälld så åkte den tillbaka lite hela tiden. Skitstörigt. Hade önskat en större sufflett också som BJ city mini har. Nu rullar jag en city mini och en Summit X3 från BJ. Överlägsen körkomfort mot Versan, men tyvärr bara framåtvända.

• alluneedislove

Ja kikade på city mini gt men har en urban jungle & den är för lik den...gillar inte det framåtvända riktigt...eller barnet kommer ju vara det om ngt år men den tilltalar mig ändå inte så mkt. Vet inte om det är att den är lik Urban:) Ja fjädring hade jag önskat, kan man få det på ngn annan likvärdig versan? Läste att den hade dålig hävkraft vid trottoarer, något du stördes av? Tycker du att den kändes tung i uppförsbackar? Jag är van vid buggan & att prova i butik några meter ger nog inte så bra bedömning eg... Hmm

• Vickan I

Ja den är "tung" att häva om man jämför ex med city minin. Stor skillnad, men inte så jag upplevde det som ngt större problem. Men hade ju bara litet lätt barn i, så inga problem i backar heller. Jag ser Versan som en "småbarnsvagn", typ till 18-24 mån. Även om viktkapaciteten tillåter stora barn. Tror det är det där fotstödet som gör att den ser ut som en bebis/småbarnsvagn.

Svar på tråden Babytravel city versa gt ersätta bugaboo CAM?