• Anonym (Undrar)

Vad tycker ni om Facebook?

Tycker ni att det ibland kan kännas att vänner går in för personligt i Facebook? T ex att ändra relations status från förhållande till komplicerat förhållande? Eller en del som alltid skriver vad dom ska göra eller alltid skriver om deras barn när dom gör inlägg? Ta t ex en vän som jag har då hon skriver statusuppdatering och sen skriver på chatten att gilla detta inlägg eller skriva någon kommentar i ungefär allt hon lägger ut. Eller att bli blockerad av en bra vän i verkliga livet pga att man inte trycker på gillar eller kommenterar och att man kommenterar och gillar en ovän till henne. Eller att en vän man har ska separera, då hon dagen före sa till hennes sambo att hon vill flytta ifrån honom och han inte va beredd på det, så ändrar personen till singel dagen efter. Han får samtal och sms och frågar vad som hänt, trotts att han inte ens förstått de själv ännu.

• Svar på tråden Vad tycker ni om Facebook?
  • Anonym (Undrar)

Ok bara jag som använder Facebook här av alla 43 som läst:)

• MammaMia93

Såna vänner har inte jag på facebook, så jag tänker inte på det. Jag tycker det är trevligt med facebook, även fast man ibland blir smått irriterad på när någon vän lägger upp bild på kebabtallrik för 4 gången samma vecka..

Elliot 30 December 2011 <3
  • Fanny b

Jag brukar inte få denna typ av inlägg på min fb men generellt tycker jag många blir för personliga. Som t ex när de skriver "Jag är ledsen/arg" och får frågan varför: svarar: Tar det privat. Och nämner personliga konflikter utan att nämna namn men då konflikterna ofta handlar om någon av deras FB-vänner så vet i alla en vad detta handlar om.

Svar på tråden Vad tycker ni om Facebook?