blir kallad mamma av bonusbarn
Jag har ett litet problem det är så att mitt bonusbarn på snart 3 år kallar mig för mamma. Barnet har sedan början av mitt och min sambos förhållande (ca 1 ½ år ) då han återupptog umgänge varannan helg med sitt barn haft svårt att kalla mig vid namn. I början kallade h*n alla kvinnor för mamma, dvs mest min sambos mamma, mig och en vän till sambons mamma. Efter ett tag började det krympa i takt med att han lärde sig säga namnen även mitt namn då men sedan började han ropa mamma efter mig. Jag svarade inte på mamma utan gick till h*n och frågade om h*n ropade på mig och förklarade att jag heter ju ******, men det slutade inte. Har inga egna barn så det är inte så att h*n hör någon annan säga det förutom de få gånger någon bekant till min sambo som man aldrig träffat som råkat tro att jag varit biomamman men då har vi rättat personen
Min sambo har aldrig kallat mig mamma utan säger alltid mitt namn och vi försöker rätta så fort vi hör att det ropas mamma och så håller det någon timme sen är det mamma igen, barnet vet vad jag heter men föredrar att inte använda mitt namn utan säger mamma eller ibland "mamma******" Förklarade för en vän och han beskrev det som att h*n sökt en mammafigur när biomamman inte varit där, vill höra era tankar kring detta tack