Avskyr BVC! Finns det något allternativ?
Jag har 2 barn och väntar det tredje.
Har gått till BVC med båda barnen och med första så brydde jag mig inte så mycket om deras trångsynthet, oengagemang och okunskap. Mycket för att jag själv inte visste men också för att vi aldrig hade några problem.
Med andra barnet fick jag förlossningsdepression och sonen hade extrema problem med matvägran och förstoppning.
Jag vart till slut helt uppgiven och förtvivlad över bvc's agerande (eller icke agerande) och blir nu fortfarande 2 år senare så arg när jag tänker på det att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Ett av problemen var att det aldrig gick att få tag i någon och sen tog det över en vecka!! Innan nån ringde upp. Trots desperata meddelanden på telefonsvararen.
Ex när sonen hade sån förstoppning att han börjar spy och få feber så ringer hon upp 8 dagar senare och säger "Ja du hade visst ringt om någonting.." Vi hade självklart vänt oss till annan vård långt innan dess.
Försökte såklart byta bvc men ingen svarar och ingen ringde upp. Då gav jag upp. Känns som att det är likadant överallt.
Å jag blir helt tokig!!! Dom stirrar på sina kurvor från stenåldern och kan inte se utanför sin pyttelilla box. Dom sprutar in vaccin utan att ens fundera över det eller fråga om man ens vill vaccinera...
Nu när jag är gravid för tredje gången har jag sån ångest och vill inte gå dit.
Finns det något alternativ????
Jag vill ändå att mitt barn ska kontrolleras om ni förstår vad jag menar.
Såg att det finns antroposofisk bvc på rosenlunds sjukhus, vilket lät intressant. Hittade dock nästan ingen info alls om det men ganska myket kritik..