• NiCe1213

Avvikande skallform på bebis

Min son på 2 månader föddes med avvikande skallform och röntgen visade att fontanellerna längst frM vid pannan är ihopväxta. Läkarna konstaterar dock att det inte är något farligt och inte kräver operation. Hans huvud växer som det ska men pannan på honom är fortfarande väldigt smal. Någon annan som haft så på sitt barn? Jag är så orolig att pannan inte kommer växa ut som det ska, att han blir mobbad eller själv mår dåligt över det! :( Ni som har erfarenhet, har det blivit bra sen? /orolig mamma :(

• Svar på tråden Avvikande skallform på bebis
  • Rainbowmamma

Min sons skallform ändrades i magen pga för tidig vattenavgång. Han var smalare i ansiktet när han kom och plattare på sidorna. Vi körde stor träning med att ha skulle ligga på rygg med mera å ju längre tiden gick å ju mer han växte så syns de ingenting sedan han var 6-8 mån.

• Clavi

Hej. Jag tycker det låter konstigt att de säger så. www.sahlgrenska.se/upload/SU/Område%205/Verksamheter/Plastikkirurgi/kraniobroschyren.pdf Läs på länken, stämmer något in på sin son? Isf tycker jag du ska be om en second opinion. På Facebook har vi föräldrar till barn med kraniosynostos en grupp. Du hittar den om du söker.

Svar på tråden Avvikande skallform på bebis