• Anonym (ledsen)

Hon är så otrevlig, ska jag strunta i det?

Jag har ett återkommande missbruk. Det gäller alkohol och jag använder det normalt när jag mår bra, men missbrukar alkohol när jag mår dåligt.

Detta har pågått i många år och nu på sistone har det hänt så otroligt mycket hemskt i mitt liv så jag orkar inte med alkohol ens....

Jag har haft kontakt med en beroendemottagning tidigare. Den sjuksyster jag gick hos där kom jag inte alls överens med, hon var så arrogant och dömande hela tiden.

Nu ringde jag henne i alla fall och bokade en tid för att börja ta antabus. Hon var så sjukt otrevlig så jag visste inte hur jag skulle bemöta henne i telefonen ens.

Nu har jag enorm ångest för att gå dit och träffa henne.

Ska jag strunta i det, eller vad ska man göra? Finns inget annat ställe att gå till, så det är inte något alternativ.

• Svar på tråden Hon är så otrevlig, ska jag strunta i det?
  • Anonym (ledsen)
    Duktig69a skrev 2014-01-15 12:53:16 följande:
    Skit i det! Gå dit ändå, hennes jobb är att serva dig. 
    Kämpa på! 
    Tack! Ja, jag kommer gå dit ändå, men jag är så skör i nuläget så jag tycker hon borde se det och behandla mig lite mer "ödmjukt" om du förstår hur jag menar?

Jag ger nog sken av att vara stark och klara allt, och i vanliga fall är det så - men inte nu.

Jag har även bokat tid på psyk för jag känner att jag håller på att bryta ihop totalt.
  • leandra

Jag tycker att du ska lämna synpunkter på hennes dåliga bemötande till ansvarig på mottagningen. Hon verkar inte vara rätt person för jobbet. Du kan göra det anonymt om du vill. Skriv ett brev och skicka till ledningen. Har de fler sköterskor så att det finns möjlighet att träffa en annan person så tycker jag att du ska be att få byta.

• Anonym (ledsen)
    leandra skrev 2014-01-15 13:20:10 följande:
    Jag tycker att du ska lämna synpunkter på hennes dåliga bemötande till ansvarig på mottagningen. Hon verkar inte vara rätt person för jobbet. Du kan göra det anonymt om du vill. Skriv ett brev och skicka till ledningen. Har de fler sköterskor så att det finns möjlighet att träffa en annan person så tycker jag att du ska be att få byta.
    Jag tror det finns en till sköterska, men jag är tydligen tilldelad denna då hon är chefssjuksköterskan.

Vet inte om jag vågar be om att byta, jag kommer ju ändå träffa på henne när jag är där och då kan jag tänka mig att hon skulle bli ännu mer otrevlig.

Jag funderar på om hon är såhär mot alla eller om det är just mig hon har något emot.

Jag blev helt stum i telefonen då hon mer eller mindre skällde ut mig. Jag trodde det är bra när man själv inser att man behöver hjälp och aktivt söker det?

Inte enligt henne!
  • Duktig69a
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-15 12:57:33 följande:
    Tack! Ja, jag kommer gå dit ändå, men jag är så skör i nuläget så jag tycker hon borde se det och behandla mig lite mer "ödmjukt" om du förstår hur jag menar?

Jag ger nog sken av att vara stark och klara allt, och i vanliga fall är det så - men inte nu.

Jag har även bokat tid på psyk för jag känner att jag håller på att bryta ihop totalt.
    Ja ja, men hon har ju uppenbarligen nåt problem som inte du har skapat. Hon borde behandla dig med respekt såklart. Man vet inte. Kan ju vara allt från att hon är ett svin till att hon nyss fått ett cancerbesked, skit i det - få din grej gjord bara!

Att du dessutom gör saker för att bli starkare och må bättre, bra, det kommer gå bra för dig!
  • leandra

Med allra allra största säkerhet är hon så mot flera, du ska inte ta det personligt!

• Anonym (Bra)

Det är bra att du själv söker vård, det visar ju att det finns hopp för dig. Lås dig inte fast vid att denna ssk är barsk mot dig eller otrevlig hon finns ju där för din skull. Det kan hända att ett sådant "ställe" formar människor på ett visst sätt för en del patienter är det kanske bra med en hård subba till ssk. Du skall ju inte leva med henne utan bara träffas kort så sök ha överseende.

• Anonym (ledsen)
    leandra skrev 2014-01-15 14:31:02 följande:
    Med allra allra största säkerhet är hon så mot flera, du ska inte ta det personligt!
    Förmodligen är det så. Detta är dock ett ställe som enbart är för kvinnor/mammor så jag tycker inte hon riktigt hör hemma där. Många av dessa kvinnor har förlorat sina barn pga missbruket och mår därav väldigt dåligt.

På nästa möte ska vi sitta ner och prata i 30 minuter, jag kommer inte våga öppna mig för henne och berätta hur dåligt jag mår och om allt som har hänt.

Kan jag säga att jag bara vill ta medicinen och sedan gå? Måste man prata? Vi har aldrig gjort det tidigare annat än när vi har gjort upp en vårdplan men sånt går ju fort.
  • Anonym (Bra)

Du måste kunna vara öppen TS. Ta upp problemet med din vårdgivare och kom in med ett önskemål om att få byta kontaktperson då du känner att ni inte klaffar. Personkemi kan vara viktigt.

• Anonym (ledsen)

Tack för alla svar!

Jag har beslutat mig för att gå dit men inte bry mig om henne alls. Hon får vara hur otrevlig hon vill, jag är där för MIN skull - för att JAG behöver det!

Jag är stolt över mig själv, att jag tar detta beslut istället för ett beslut i missbruk denna gång. Vill aldrig mer hamna där och då kommer jag kämpa för det, oavsett de hinder som uppstår på vägen!

• Anonym (Bra)

Rätt inställning, det kommer gå bra för dig det lovar jag.Oskyldig

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Bra) skrev 2014-01-15 15:36:18 följande:
    Rätt inställning, det kommer gå bra för dig det lovar jag.Oskyldig
    Åh tack. Jag får ingen positiv peppning av någon i min närhet så det uppskattas verkligen. Tack igen! {#emotions_dlg.flower}
  • frappa

Bara säga du inte har förtroende för henne längre som sjuksköterska.

Och önskar få byta ssk eller inrättning.

Svar på tråden Hon är så otrevlig, ska jag strunta i det?