• Amandaa92

Naturdiet Shake vs Pulver

Jag har tidigare druckit modifast chokladshake, vilken jag älskade. 

Har även köpt naturdiets färdiga shake som snabbt mellanmål någon gång när jag varit i farten osv.

Nu ska jag snart börja gå ned i vikt. Det jag undrar då är om någon här har provat både naturdiets färdiga shakes (gärna choklad) OCH naturdiets pulver som man mixar själv (också då choklad).

Vill inte gärna köpa en hel låda pulver om det inte faller mig i smaken.
    Skiljer det mycket i smak på de färdiga shaksen och pulvret?

• Svar på tråden Naturdiet Shake vs Pulver
  • DummaMej33

Det är ju inte samma smak på den färdiga och pulvret, men jag tycker pulvret är helt ok. Lite mindre chokladsmak än i modifasten tycker jag.

• paramore

Har du testat modifasts pulver utöver chokladen? Jordgubb smakar typ som milkshake, samma med banan och vanilj och sen har dom oxå chokladpudding som smakar precis som vanlig chokladpudding, om det nu var chokladen du var efter :)

• Amandaa92

Ja. Någon till smak har jag smakat och absolut, modifast har solklart de bästa smakerna :) dock mer kalorier och dyrare :/ därför jag är inne på naturdiet, den rear de ut på Coop här just nu så :)

• paramore
    Amandaa92 skrev 2014-01-18 19:34:36 följande:
    Ja. Någon till smak har jag smakat och absolut, modifast har solklart de bästa smakerna :) dock mer kalorier och dyrare :/ därför jag är inne på naturdiet, den rear de ut på Coop här just nu så :)
    aha, tycker naturdiet smakar skit, jag äter modifast just nu och har gjort i snart 3 veckor, men ist för 4 påsar om dagen äter jag 3, alltså 640 kalorier om dagen. Och deras startkit är inte speciellt dyrt (om man räknar hur mycket pengar man lägger på mat) 950kr för 2 veckor (3 veckor om man äter 3 påsar/dag) :)
  • Amandaa92
    paramore skrev 2014-01-18 21:42:04 följande:
    aha, tycker naturdiet smakar skit, jag äter modifast just nu och har gjort i snart 3 veckor, men ist för 4 påsar om dagen äter jag 3, alltså 640 kalorier om dagen. Och deras startkit är inte speciellt dyrt (om man räknar hur mycket pengar man lägger på mat) 950kr för 2 veckor (3 veckor om man äter 3 påsar/dag) :)

Jo så är det ju. Men är det inte svårt med endast 3 om dagen? Ja startkitet är bra, men önskar man kunde kombinera smakerna själv :/ jag är så sjukt kräsen haha ;)
  • paramore
    Amandaa92 skrev 2014-01-18 23:06:20 följande:

Jo så är det ju. Men är det inte svårt med endast 3 om dagen? Ja startkitet är bra, men önskar man kunde kombinera smakerna själv :/ jag är så sjukt kräsen haha ;)
    Nä det funkar bra, jag åt 4påsar dom första dagarna sen har jag bara ätit 3.
    Jag är oxå rätt kräsen när det gäller sånt här för jag har aldrig smakat nått som är gott förrän jag testade modifast och alla smakerna är helt okej förutom den varma potatis/purjolöksoppan, men har fått i mig all den nu och sen vaniljpuddingen tyckte jag var skitgod dom 3 första påsarna men nu är den lite jobbig..alla andra funkar prima, har ätit i 18 dagar och gått ner 6kg :)
  • Amandaa92

Oj. Starkt jobbat! :) jag vill gå ner sammanlagt 7 kilo till nu till att börja med. Men vill inte gärna gå ner så snabbt, är rädd att gå upp allt igen. Min syster och pappa går på 5:2, funderar på att börja med det fast med måltidsersättningar. Alltså bara två/tre dagar i veckan :)

• paramore

Jaha det var inte mycket haha, har du testat lchf? Jag har själv gått ner 25kg med det :)

• kakan162
    paramore skrev 2014-01-19 12:37:37 följande:
    Jaha det var inte mycket haha, har du testat lchf? Jag har själv gått ner 25kg med det :)

å jag gick ned 9kg på två månader:)
Svar på tråden Naturdiet Shake vs Pulver