• Anonym (sambo)

hur ska man få tillbaka de roliga

hur ska man få tillbaka det roliga i äktenskapet? Vi har varit tillsammans i över 10år sen jag var 16 och jag känner att det är så tråkigt. Jag vill verkligen inte vara utan min sambo men de är verkligen samma tråkiga hela tiden, man ska väl ändå inte drömma sig bort att man skulle vilja vara någon annanstans med någon annan. Att de ska bli lite mer spännande,. vad ska man göra? jag vill verkligen ha de där spännande och känslan att de ska vara roligt och att man vill. Inte sitta i ett varsitt hörn i soffan, inte ha något att säga varann, ha en mysig stund innan man somnar kanske 3 ggr i månaden för att sedan vända ryggarna till och somna. ska man ge upp?

• Svar på tråden hur ska man få tillbaka de roliga
  • Anonym (dsdwq)

Jaså, och du trodde det skulle vara spännande och passionerat livet ut eller? Kollat för mkt på hollywood filmer?
    Även om du bryter och hittar en ny kommer du vara tillbaka på samma plan inom några år.
    Det där spännande och sköna momenten håller bara en kort tid och hur bra det än är så kommer du till slut tröttna på det.

• Nyfiken gul
    Anonym (dsdwq) skrev 2014-01-15 21:29:59 följande:
    Jaså, och du trodde det skulle vara spännande och passionerat livet ut eller? Kollat för mkt på hollywood filmer?
    Även om du bryter och hittar en ny kommer du vara tillbaka på samma plan inom några år.
    Det där spännande och sköna momenten håller bara en kort tid och hur bra det än är så kommer du till slut tröttna på det.
    nä nu lät du lagom kategorisk tycker jag. 

Givetvis finns det folk som verkligen har roligt i sina förhållanden och äktenskap - men det kommer inte gratis.

Gift i tio år nu och min man är min bästa vän. Visst har vi ups and downs som alla andra men vi vet alltid att det är övergående och vi lägger ingen energi på onödiga problem. 

Ts: 

En del förhållanden kan absolut ta slut och man känner ibland att man vuxit isär, vuxit vidare på varsitt håll.  Kanske är det där ni har hamnat just nu?  Ni träffades som väldigt unga och har hållit ihop sedan dess. Givetvis kan sånt påverka och göra att man går vilse o inte riktigt längre inser vitsen med att stanna kvar.  
    Ni har lixom blivit vuxna tillsammans och självklart kan det bli så då att man inser att man vuxit upp och blivit två olika individer som inte längre har något gemensamt. 

ta en fundering , känner du att du vill vara vuxen och stå på egna ben och ta reda på vad det livet kan ge DIG personligen så tycker jag du ska ta den känslan på allvar och kanske prata med din sambo och kanske gå isär . 

Ett annat sätt att tänka är ju om ni ska ta tag i det båda två och ge varandra en chans till.  Planera för framtid med bröllop o barn? Se om ni kan hitta gemensamma intressen att odla på i fortsatt gemensamt liv? Känns gemensamma drömmar som en spännande längtan inom er eller känns det oerhört avlägset att tänka att han ska bli pappa till dina barn och leva med honom massa år till? 

Fundera helt enkelt. Och framförallt prata med varandra. Vad känner han? vad vill han?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • cillafia
    Anonym (sambo) skrev 2014-01-15 21:25:22 följande:
    hur ska man få tillbaka det roliga i äktenskapet? Vi har varit tillsammans i över 10år sen jag var 16 och jag känner att det är så tråkigt. Jag vill verkligen inte vara utan min sambo men de är verkligen samma tråkiga hela tiden, man ska väl ändå inte drömma sig bort att man skulle vilja vara någon annanstans med någon annan. Att de ska bli lite mer spännande,. vad ska man göra? jag vill verkligen ha de där spännande och känslan att de ska vara roligt och att man vill. Inte sitta i ett varsitt hörn i soffan, inte ha något att säga varann, ha en mysig stund innan man somnar kanske 3 ggr i månaden för att sedan vända ryggarna till och somna. ska man ge upp?
    Vardagen kommer ju tyvärr alltid, men man kan göra vardagen spännande. Vårdar man inte förhållandet så blir slentrianen förfärligt tråkig. Har varit tillsammans med min sambo i 6 år snart. Han ramlar lätt in i slentrianen medans jag kämpar emot den. Vi har pratat mycket om det både bra och dåliga samtal, bråkat och skrikigt på varandra. Men nu äntligen börjar han förstå. Prata med din sambo. Förklara för honom vad du vill och önskar. När ni har myst och han vänder ryggen till dig så säg åt honom vad du känner. Ingen människa är tankeläsare. Han är kanske inte heller nöjd även om det verkar så. Stäng tvn någon gång och prata med varandr. Gå på bio, ta promenader tillsammans. Träna ihop. Det finns massor av vardagssaker man kan göra tillsammans som samtidigt binder ihop en. Lycka till
  • Balrog

Försök att bryta av vardagen. Hitta på lite saker tillsammans och för sig själv. Inte minst prata med din sambo om hur du känner och hur eller vad du skulle vilja göra. Blir ju så ibland att det bara tuggar på, tyvärr.

Svar på tråden hur ska man få tillbaka de roliga