Min man är sexmissbrukare,orkar jag stanna..?
Min man och jag gifte oss i somras och har vart ett par i tio år. Jag kom på honom med att träffa andra för ett tag sedan,och då erkände han att han har något slags missbruk där han söker andra kvinnor på nätet för att prata,byta bilder och han har träffat fyra och vart otrogen med dem under de sista två åren. Han säger att det pågått ett tag och att han mår så dåligt över vem han har blivit..och jag vet att han är ärlig nu och vill verkligen få hjälp.då han förstått att det inte är något han kan ändra helt själv. Frågan är,hur är det att leva med en sexmissbrukare..?jag menar tjejer finns det ju överallt inte bara på internet,ska man vara orolig dygnet runt för att han kanske går och tänker smutsiga saker om kollegor eller tjejkompisar:/ Om han får behandling så vill jag ju hjälpa honom och stötta,inte klandra och göra det svårare för honom men hur gör man.. Vi har barn som är små så man lämnar ju inte varann bara sådär heller,jag älskar honom och har stor förståelse och vet att det är därför jag vill fortsätta tillsammans..men lite rädd för vad det innebär..