Försvinner alla vänner så fort man har fött?
Jag är 27 och fick min dotter för snart fem veckor sedan. Mina vänner som inte har eller planerar barn tyckte det var så kul att ses o fika o klappa på magen och sånt. De flesta är runt 25-27 och letar fortfarande efter rätt kille men hävdar alltid att de inte vill ha något "svenssonliv", alltså ett sånt jag har nu enligt dem. De vill fortfarande festa och lägga alla sina pengar på supa-o-sola resor till Thailand. Nu har jag ju fött och sitter här i soffan med min vackra dotter och har insett att hon är meningen med livet, och om detta är ett sk Svennsonliv så älskar jag det ;) Problemet nu är att det var så mycket prat innan att efter jag fött så skulle vi ha tjejmiddagar osv o ta en liten paus nån kväll. I helgen som var så satt jag hemma och ammade och tittade in på instagram och där sitter de med höjda glas mot kameran på tjemiddagen vi pratat om.. Jag skrev och undrade vart min inbjudan tagit vägen och fick svaret att den "nog kommit bort på posten".. Sen dess har ingen av dem hört av sig.. Detta är några av de vänner jag umgås mest med och de har inte ens träffat min dotter än. En av tjejerna smsa jag med ett par dagar innan tjejmiddagen och frågade om hon inte ville komma förbi snart o träffa min dotter snart. Men fick svaret att hon var förkyld och skulle höra av sig denna veckan när hon mådde bättre. Nu är det redan torsdag och hon åker till Thailand på söndag (såklart..) Allt detta gör nig så himla ledsen.. Jag trodde faktiskt inte att det där med att vänner försvinner efter man fått barn stämde.. De som jag umgåtts med och som träffat henne är vänner med egna barn. Hur är det för er? Försvann många vänner? Slutade telefonen ringa och ni fick höra av er istället? Vad hade ni gjort?