• tilde72

Barnkalas prinsesstema och killar med

Spånar på tema på kalas till dottern som fyller 4 år.
    Prinsesstema gillar hon men några killar kommer även att bjudas och 
    det kanske blir lite tjejigt då?...
    Vad tror ni?

• Svar på tråden Barnkalas prinsesstema och killar med
  • Whitetrash86

Behöver väl inte skapa ett helt tema. Bakade en barbie tårta i prinsess-stuk när dottern fyllde 5år. Även killarna var fascinerade av tårtan. 

• ApanApansson

Hahaha seriöst spela roll? Min son är 3 och älskar prinsessor, han hade prinsessor på allt till sitt treårskalas också, vem bryr sig det är bara ett tema?

• Fosfor

Tre- fyraåringar gillar väl ofta prinsessor oavsett vilket kön tre- fyraåringarna själva har. Mina fyra, två av vardera sorten har spökat ut sig i tyll och polyester med stort nöje när de var i den åldern.

• AnnaGreta 378

Ser heller inget problem. Min fyraårige son är prinsessa varje dag. När han inte är Batman eller bagare. Barn är fantasifulla och flexibla. Bjud in till prinsesskalas du!

• Mia118

Prins-/prinsess-kalas?? Då kan barnen välja om de vill vara prinsar eller prinsessor.

• Brumma

Sonen (snart fyra) kom idag hem från förskolan o berättade om sin dag. Han o kompisen (kille, oxå snart fyra) hade lekt riddare o prinsessa. Jaså sa jag, var du riddare eller prinsessa? Jag var riddare o xx prinsessa :)

Inget konstigt med att kompisen var prinsessa - leker man det MÅSTE ju ngn vara prinsessa - eller hur :)

Kör på maskerad tema annars - med lutning åt prinsesshållet om dottern gillar det :)

• tilde72
    Brumma skrev 2014-01-17 01:29:59 följande:
    Sonen (snart fyra) kom idag hem från förskolan o berättade om sin dag. Han o kompisen (kille, oxå snart fyra) hade lekt riddare o prinsessa. Jaså sa jag, var du riddare eller prinsessa? Jag var riddare o xx prinsessa :)
    Inget konstigt med att kompisen var prinsessa - leker man det MÅSTE ju ngn vara prinsessa - eller hur :)

Kör på maskerad tema annars - med lutning åt prinsesshållet om dottern gillar det :)
    Toppen! Det låter lovande. Jag kör på
  • Brumma
    tilde72 skrev 2014-01-17 09:37:04 följande:
    Toppen! Det låter lovande. Jag kör på
  • zingoalla

Bara att köra på prinsesstema, vet många fyraåriga killar som älskar prinsessor. Och även prinsessor behöver ju riddare, kungar prinsar om så skulle va att nån inte vill vara prinsessa liksom

• MajaVira

Vår son har varit på några kalas där han var enda killen, inga som helst problem med vilket tema, vilka lekar eller aktiviteter det varit. Han har glatt dekorerat princesskronor, pysslat med armband etc.

Svar på tråden Barnkalas prinsesstema och killar med