har ni jobb?
hur är det för er andra som går gravida, har ni jobb, pluggar eller är arbetslösa?
hur är det för er andra som går gravida, har ni jobb, pluggar eller är arbetslösa?
Jag har fast jobb! Väldigt skönt då de känns tryggt. Hade nog inte valt att skaffa barn annars... Hade nog ständigt oroat mig för att pengarna inte skulle räcka då! :)
Jag fick jobb när jag var gravid i 9 veckan
Är du i vecka 25
Jag är arbetslös sen 2månader tillbaka, självklart oroar jag mig otroligt mycket men jag försöker tänka att det hela kommer att lösa sig snart ändå (det är inte lätt men det är bara att kämpa på). Min sambo pluggar just nu och jag oroar mig även för det där med inkomsten som inte är så hög där heller. Just nu är jag i vecka 18.
Jag är fast anställd, bra årslön och generös bonus.
Springvikarie och pluggar. Sambon har fast jobb. Oroar mig ändå!!
Jag är vikarie och pluggar 50/50
Min sambo har bra jobb med saftig lön, så vi klarar oss gott och väl :)
Sambon har fast jobb och jag är timvikarie. Visst kan jag vara orolig men vi har sparat inför den här bebisen och har en budget att ta av om något skulle skita sig. Jag räknar alltid med det värsta så jag känner mig förberedd Har dessutom gott om fp-dagar från sonen. Med sonen var jag arbetslös och började söka jobb när han var ungefär en månad. Fick ett sommarvikariat som började när han var 7 månader.
Har fast jobb. Det är första gång jag är gravid o jobbar.
Tidigare var jag arbetslös o var hemma med barnen ca 4,5 år sen började jag jobba och nu är jag med barn igen. Alltså väntar jag en liten sladdis...
Jobbar på en lanbruksgård med djur och maskiner heltid får se hur länge man orkar hålla i :)
Både jag och mannen har fast arbete. Jag skulle nog aldrig aktivt försöka bli gravid som jag inte hade en säker inkomst och stabilt boende.
Ja, fast nu är jag bara hemma och går och väntar på bebisen. Har fast anställning (förskollärare) sedan fyra år tillbaka. Maken fick jobb först nu i mars (BF 4/4), men vi visste att kursen han läste skulle ge jobb. Om inte annat har vi så låga utgifter att vi utan problem skulle gå runt i alla fall, även med mig som föräldraledig.
Ja, både jag och pappan har fast jobb. Väldigt skönt, det unnar jag verkligen alla er andra också!
20år studerande, väntar första barnet med sambon som har fast jobb och bra inkomst.
Som sagt, jag håller med. Man kan aldrig planera allt(!!)
Gravid i v18 (17+2) oplanerat, men hjärtligt välkommet ändå â¤ï¸
Ja, både jag och maken har fast jobb. Hade inte fixat att planera barn om vi inte haft det - trygghetsnarkoman
Min man har fast jobb, jag är vikarie men det finns hur mycket jobb som helst om man vill som uska. Nu ska vi flytta till en ny stad nästa vecka och får börja som vikarie där inom kommunen, sen efter föräldrarledigheten ska jag söka privat, lättare att få fast anställning där än räkna LAS-dagar. Min man jobbar i den nya staden så han är kvar på sitt jobb.
Tog 2 år att bli gravida så allt kan man inte planera och vänta på, särskilt inte eftersom jag antagligen har få ägg kvar.