Snölåset innanför eller utanpå skorna?
Som rubriken säger, var sätter ni snölåset på täckbyxorna/overallen? Motivera gärna!
Som rubriken säger, var sätter ni snölåset på täckbyxorna/overallen? Motivera gärna!
Utanför. För att det inte ska slinka ner i skon.
Om snölåset är det lite tunnare tygstycket med resår som sitter inuti byxan, så stoppar jag det i skon och drar byxan över skon.
Aldrig ens tänkt tanken att man kan stoppa ner det i skon, då borde ju snön följa efter?!! Utanpå skon gäller alltså här!
Utanpå. Verkar inte skönt att ha gummibandet i skon.
Utanpå nån annan tanke att man kan göra annat har aldrig funnits för mig
Utanpå så klart, de är ju till för att snön inte ska ta sig in i skon över skoskaften.
Utanpå såklart, varför tror du det heter "snölås"?
Utanpå, både på mig själv och på barnen på jobbet.
Jag tror en del missförstår syftet med elastiska snölås (typ som Reima har). De ska sättas alldeles INNANFÖR skon/pjäxan och täta mellan skon och byxan. Sedan sätter man ytterbyxan utanpå och ev skoremmar under foten.
'
Och den sort som ska vara utanpå.
O
Båda är Reima, den ena sorten är för längdåkning, man sätter ner snölåset i pjäxan. Den andra är den vanliga täckbyxan, med utanpåliggande snölås som har knäppning i det här fallet, men det har de ju inte alltid. Så, är det fastslaget?
Utanpå såklart!
Om jag har höga gummistövlar till overallen och regnställ utanpå, så är overallen nedstoppad i stövlarna och regnbyxan utanpå och fastknäppt mot stöveln. Annars gäller förstås att overallen och dess snölås sitter utanpå kängorna.
Den typ av snölås som skall vara innanför som Cloudberry79 pratar om, har jag nog aldrig använt själv, men hade man ett sådant så skulle det väl vara innanför.
Innanför