• Tessa17

    Micheal Kors väska

    Jag funderar att beställa en MK väska från Zalando med axel rem shopping väska brun 1775 kr, Ni som har hans väska , vad tycker ni? är ni nöjda ? är den värd pengarna? Var köpte ni den ?
    Tack för svaret.

  • Svar på tråden Micheal Kors väska
  • SoStylish
    Mia 492 skrev 2014-02-25 11:58:05 följande:
    Jaja men JAG som vaken äger en kopia eller ett original av Mk väska skulle aldrig se skillnad om jag såg en MK kopia ute på stan. Och eftersom antalet folk som äger en original MK väska utslaget mot antalet folk som lever i Sverige är extremt lite procentuellt då så kommer man nog undan men en kopia mestadels. Tills någon med en original MK väska råkar se. Därav det roliga med att köpa billiga kopior! =)
    Jag tycker att det är förkastligt på många sätt att köpa en kopia. Att det syns att det är en kopia är kanske det minsta problemet.
  • mormor 1965

    Hihi, min dotters väska heter nu för tiden Ichael Kors eftersom M:et föll av.....det får man ta om man köpt en kopia.

  • Roxanan
    Mia 492 skrev 2014-02-25 11:58:05 följande:
    Jaja men JAG som vaken äger en kopia eller ett original av Mk väska skulle aldrig se skillnad om jag såg en MK kopia ute på stan. Och eftersom antalet folk som äger en original MK väska utslaget mot antalet folk som lever i Sverige är extremt lite procentuellt då så kommer man nog undan men en kopia mestadels. Tills någon med en original MK väska råkar se. Därav det roliga med att köpa billiga kopior! =)

    Det finns inget som helst kul med att köpa kopior. Hela tanken med att köpa dyra väskor och kläder är för att man vill ha god kvalitet och inte skräp, vilket kopior ofta är. Inte för att MK är världsledande vad det gäller kvalitet men man får mycket bang for the buck så att säga.
    Göteborgare i hjärtat
  • mormor 1965

    Nu är jag faktiskt av annan åsikt. "Det finns inget kul med att köpa kopior" Fel. Det är kul för att det är billigt. Jag kan köpa något annat för de pengarna som en orginalväska skulle ha kostat. Till exempel en orginal Odd Molly kofta, att ha tillsammans med michael Kors kopian 😊

  • SoStylish
    mormor 1965 skrev 2014-02-26 21:35:38 följande:
    Nu är jag faktiskt av annan åsikt. "Det finns inget kul med att köpa kopior" Fel. Det är kul för att det är billigt. Jag kan köpa något annat för de pengarna som en orginalväska skulle ha kostat. Till exempel en orginal Odd Molly kofta, att ha tillsammans med michael Kors kopian 😊
    Är det lika kul att med ganska stor sannolikhet stötta grov kriminell verksamhet, barnarbete, brott mot upphovsrätten, varumärkesintrång, maffian osv?
  • MTengner

    Ja det syns skillnad på fejk och äkta. Men det största problemet med kopior är ju att de som arbetar med att producera dem har extremt dåliga arbetsvillkor och många gånger även barnarbete. Känns fräscht att köpa såna produkter till sitt eget barn. Men vill du leva med skygglappar på så är det ditt val!

  • sofiaellinor

    Hur i helvete kan man köpa kopior och stödja kriminella verksamheter, brott mot upphovsrätten, varumärkesintrång och BARNARBETE ?!?!?!!!!!!

    Och ja det syns att det är kopior !! Har själv ingen MK men ser alla fjortisar och människor med utländsk härkomst springa runt med fejk. Pinsamt så in i helvete ! Skäms på er !

  • Tihi

    Jag tycker dom är helt okej för vad dom kostar. Har inte haft några problem med mina och gillar att dom har fickor inuti och inte bara ett stort svart hål som så många andra väskor.

  • HejPippi
    sofiaellinor skrev 2015-02-08 11:59:31 följande:

    Hur i helvete kan man köpa kopior och stödja kriminella verksamheter, brott mot upphovsrätten, varumärkesintrång och BARNARBETE ?!?!?!!!!!!

    Och ja det syns att det är kopior !! Har själv ingen MK men ser alla fjortisar och människor med utländsk härkomst springa runt med fejk. Pinsamt så in i helvete ! Skäms på er !


    Eh, du är ganska pinsam själv som skriver som du gör. Människor med utländsk härkomst?! Suck!
  • micro113
    SoStylish skrev 2014-02-27 00:32:35 följande:
    Är det lika kul att med ganska stor sannolikhet stötta grov kriminell verksamhet, barnarbete, brott mot upphovsrätten, varumärkesintrång, maffian osv?
    Menar du att inte de vanliga företagen sysslar med barnarbete?
  • Amerigo

    Hellre att barnen arbetar med att göra väskor/kläder och får lön därigenom än att de ska behöva prostituera sig. Lite OT men en tänkvärd mening.

    Och säg nu inte att "Om de inte hade "Behövt" jobba med att göra kläder/väskor till dåliga löner så hade de gått i skolan istället" eller något annat märkligt argument. Hade de (och haft råd) att gå i skolan så tror jag de gjort det istället, nu väljer dessa barn att göra kläder/väskor för att få en inkomst. Som sagt, bättre det än att behöva prostituera sig eller sälja droger eller liknande.

  • Therese74

    Köpa kopior är definitivt problematisk pga att man stöttar organiserad brottslighet av grov karaktär. Sedan är det faktiskt så att det är brottsligt att både köpa och sälja kopior. Det finns en anledning att det är så billigt och det är inte att arbetarna haft schyssta arbetsvillkor.

  • Sweet Sofia
    Therese74 skrev 2015-06-05 20:13:41 följande:

    Köpa kopior är definitivt problematisk pga att man stöttar organiserad brottslighet av grov karaktär. Sedan är det faktiskt så att det är brottsligt att både köpa och sälja kopior. Det finns en anledning att det är så billigt och det är inte att arbetarna haft schyssta arbetsvillkor.


    Det är väl enbart olagligt om man inte påpekar att den är fejk...
  • Mooomin
    mormor 1965 skrev 2014-02-26 21:35:38 följande:

    Nu är jag faktiskt av annan åsikt. "Det finns inget kul med att köpa kopior" Fel. Det är kul för att det är billigt. Jag kan köpa något annat för de pengarna som en orginalväska skulle ha kostat. Till exempel en orginal Odd Molly kofta, att ha tillsammans med michael Kors kopian ????


    Men varför köpa en MK kopia om man inte vill betala för orginalet? Då kan man ju köpa vilken billig väska som helst på typ Åhléns.. Varför "skylta" med något som inte ÄR vad det ser ut att vara?
  • corina

    Tycker Kopiorna är kanonbra.

    Döm aldrig personer som har kopior

    Såg ett program där Michael Kors pratade om alla piratkopior av hans märke.

    Han sa att det gäller för designaren att vara

    lyhörd och ha koll på kopiorna Då kan dom bli Äkta Kopior.

    Ensamstående 11 barnsmamma med Äkta pirat väskor ?

  • Mooomin

    Hela grejen med märkesväskor mm är ju att den är designad av någon som "är nåt", och att den är lite dyrare/bättre kvalite. Jag förstår inte poängen i att köpa billiga kopior. Det är fel mot designern och varför gå och skylta med något som man inte har råd med och som inte är äkta?


    corina skrev 2016-08-04 10:34:54 följande:

    Tycker Kopiorna är kanonbra.

    Döm aldrig personer som har kopior

    Såg ett program där Michael Kors pratade om alla piratkopior av hans märke.

    Han sa att det gäller för designaren att vara

    lyhörd och ha koll på kopiorna Då kan dom bli Äkta Kopior.

    Ensamstående 11 barnsmamma med Äkta pirat väskor ?


Svar på tråden Micheal Kors väska