• Petrova

Hur klä barn i varm åkpåse?

Hur klär ni era små när ni använder åkpåse i vagnen? Vi har en varm påse med dun eftersom jag helst vill klä på barnet så lite extra som möjligt under (dels smidigt och dels för att han ska kunna sova vidare i öppnad påse när vi kommer in i värmen). Men nu tycker jag att det ser väldigt öppet ut i halsen.

- Barnet är snart två månader gammalt.
    - Där vi bor ligger temperaturen ofta kring nollan men fuktigt och blåsigt väder gör att det känns råkallt.
    - Varm åkpåse som sagt (Voksi City).

Skulle vara väldigt tacksam för tips!

• Svar på tråden Hur klä barn i varm åkpåse?
  • Philippa

Det räcker med fleecekläder när du har så varm åkpåse.

• pigglet

När det varit så varmt ute har de bara haft en kofta på sig - om de skulle peta fram en arm eller så. Och så ullsockar på fötterna och en mössa.

Ser det öppet ut runt halsen kanske en "fusk-polo"/"halskrage" kan vara något?

• Petrova
    Philippa skrev 2014-01-18 18:40:41 följande:
    Det räcker med fleecekläder när du har så varm åkpåse.
    pigglet skrev 2014-01-18 19:34:40 följande:
    När det varit så varmt ute har de bara haft en kofta på sig - om de skulle peta fram en arm eller så. Och så ullsockar på fötterna och en mössa.

Ser det öppet ut runt halsen kanske en "fusk-polo"/"halskrage" kan vara något?

Tack för svar!

Några tips på var man kan hitta halskrage (kommer inte heller på vad det heter)? Måste ha missat eftersom det inte alls var vad jag letade efter när jag gick i affärer och köpte babykläder :)
  • Philippa
    Petrova skrev 2014-01-19 11:58:57 följande:

Tack för svar!

Några tips på var man kan hitta halskrage (kommer inte heller på vad det heter)? Måste ha missat eftersom det inte alls var vad jag letade efter när jag gick i affärer och köpte babykläder :)

Finns på stort sett alla klädesaffärer.. PoP, KappAhl etc etc.
  • Petrova
    Philippa skrev 2014-01-19 12:01:58 följande:

Finns på stort sett alla klädesaffärer.. PoP, KappAhl etc etc.
    Du menar det de säljer som "scarves"? Kollade runt på webbutikerna nu, menar du de som ser ut som dreglisar/kräklappar?

Svar på tråden Hur klä barn i varm åkpåse?