• Anonym (blaah)

chans på drömjobb men gravid?

Jag hade fast jobb. Vi längtade efter en trea. Helt plötsligt (och obefogat) blev jag av med mitt jobb.
    Jag tog då tag i att söka drömjobbet och har god chans att få det. Men nu är mensen 5 dagar sen!
    Jag vill verkligen ha ett till barn men nu har vi förlorat huvudinkomsten. Vi skulle inte klara oss på min mans.
    Och jag tror nog inte en graviditet är helt positivt när man börjar nytt jobb.

Hur gör man i ett sånt fall? Jag kan ju inte både ha kakan och äta den :(

• Svar på tråden chans på drömjobb men gravid?
  • Anonym (?)

Blir nyfiken när du skriver att du blev obefogat av med ditt jobb, menar du att du fick sparken?

• Anonym (blaah)

Ja. Utan anledning efter tre år.

• Anonym (?)
    Anonym (blaah) skrev 2014-01-19 09:04:18 följande:
    Ja. Utan anledning efter tre år.

Vad sa facket? Var det arbetsbrist? Jag menar, det är klart du fick en anledning.....
  • Hot chili

Sitter i samma fälla som du! Blev också av med jobbet för ett par år sedan och har nu chans att få ett liknande. Gravteast säger + Jag vet inte heller vad man ska göra. Någon speciell magkänsla infinner sig inte. Har du beslutat dig?

• Anonym (blaah)

Jag kontaktade inte facket av personliga anledningar. God min i ont spel.

Jag ska se om jag får jobbet och försöka bestämma mig utifrån det..

• MinnieMouse

För nästan 5 månader sedan gjorde jag abort pga nytt jobb. Nu önskar jag bara att jag blir gravid igen. Är så ledsen över det jag gjorde vilket var mitt beslut. Jag har också 2 barn och ville ha en till. Blev bara gravid vid fel tidpunkt helt oplanerat. Hade jag kunnat vrida klockan tillbaka hade jag aldrig gjort det. Nu får jag bara lära mig leva med min sorg. Som någon sa här tidigare barn ångrar man inte men abort kan man ångra. Jobb kommer ni klarar er med kärlek när det kan vara jobbigt med sorg som man inte kan stå ut med. Tänk extra innan ni bestämt er.

• Anonym (blaah)

Men för att kunna ta hand om tre barn behövs två jobb. Jag trodde aldrig jag ens skulle överväga abort men nu står jag här..

• Anonym (blaah)

Då var det.. testat. Det var det snabbaste och tydligaste plusset jag varit med om! Fan.. kan man undanhålla graviditeten ett tag?

• Anonym (lycka till)
    Anonym (blaah) skrev 2014-01-20 16:53:56 följande:
    Då var det.. testat. Det var det snabbaste och tydligaste plusset jag varit med om! Fan.. kan man undanhålla graviditeten ett tag?
    testa! det värsta som kan ske är att de avbryter provanställningen (lite skämt å sido med en aning sanningsallvar i)
  • Anonym (blaah)

Det är ju väldigt tidigt.. så rent etiskt.. är det fel?

Svar på tråden chans på drömjobb men gravid?