• bello30

Ångest igen

Ångest igen

Vissa dagar tänkar jag: Det ordnar sig, det är klart att vi också kan få barn och så kommer dehär dagarna då allt känns omöjligt och svårt. Det finns en känsla som gräver sig in i mig: Du är misslyckad. Det värsta är att det ibland inte ens känns kul att ha sex utan det blir ett krav och ett måste då man vet att nu kanske...jag vill och jag hoppas och jag tror att det en dag kommer att lyckas men just idag det känns idag så avlägset. Nu är tårarna inte långt borta.

Bit ihop och kom igen säger jag till mig själv.
    Det är klart att det ordnar sig på ett eller annat sätt eller hur. Det är tur att det finns lite olika behandlingar och möjligheter och jag kan också tänka mig att adoptera.
    Nu känns det lite bättre.
    Sov gott ni som är i liknande situation.
    Vi får kämpa vidare helt enkelt, var bara tvungen att skriva av mig
    /Bello

• Svar på tråden Ångest igen
  • Fantasygirl

Usch ja... Ville bara skicka dig en KRAM, vet hur du känner dig! Men snart så, ska du se att även du kan få + på stickan och bilda din efterlängtade familj!!
    Joina oss på hk-tråden här inne, där e vi många i samma situation!!
    Lycka till!!

• Teälskare

En stor kram skickar jag till dig...jag vet hur det känns...dagarna och humöret går verkligen upp och ner...

Kramar om/K

• fafa

hej bello. var inte ledsen, såna där dagar har vi alla. kram på dig

• bello30

Hej
    Tack för ert stöd och idag känns det mycket bättre
    Kram Bello

• fafa

hel bello. igår var det du som var ledsen. då försökt jag muntra upp dig. ldag är som sån där dag som jag känner mig jätteledsen. deprimerad. vill bara sova. tårarna bara rinner. förlåt att jag skriver så till dig. kram

• Eris

jag vet exakt hur det känns, man känner sig otillräcklig, man känner sig inte som en kvinna, för riktiga kvinnor ska kunna sätta ett barn till världen.
    Jag känner mig så j-a misslyckad, har blivit gravid tre ggr men alla har lätt till mf o ma.
    Det känns så himmla orättvist när man ser alla andra kvinnor med stora magar, vagnar framför sig eller med en bebbi i famnen.
    Varför ska man ha en så maximal otur i allting för??
    Jag tror jag har en jobbig dag idag, det känns förjävligt rent ut sagt idag, gråten är verkligen inte långt borta....
    Vi får hålla tummaran för oss allihopa o hoppas att vi en dag sitter där med en bebbi, kram på er alla....

• Maggi74

Jag känner också igen mig helt och hållet i det du skriver....... man känner sig så hjälplös. I stort sett alla mina kompisar har ett barn och de flesta har två eller det andra på gång, och här går jag och lyckas inte ens få behålla ETT!

Har två förluster bakom mig (i både v.18 och v.5) och nu har det gått snart 10 månader utan att jag blir gravid igen. Under mina tidigare graviditeter så blev jag gravid på 2 månader båda gångerna och då börjar man ju undra varför det tar sådan tid denna gången........
    Och kärleken med sambon blir nästan som ett tvång, "nu har jag ägglossning, vi MÅSTE ha sex NUUUUU"......... Man har ju också läst om att man gör det svårare för sig själv genom att man inte kan slappna av helt och hållet utan spänner sig (omedvetet) hela tiden. Även efter samlaget så märker jag att jag MÅSTE ligga kvar i sängen en bra stund så att spermerna inte rinner ut.......det blir liksom så krystat på något sätt!

Nu går vi väl förhoppningsvis mot en ljusare tid snart och då får man oftast automatiskt en del andra saker att tänka på och då lyckas vi förhoppningsvis med att genomföra våran högsta önskan.......att bli gravida!

Önskar både dig och alla andra förtvivlade tjejer här inne ett stort LYCKA TILL!!!!!!

• lynet70

Hej!
    En till som vet hur det känns.....
    Har gjort två misslyckade ivf och nu snart klar med min 3:e och sista. Har varit väldig possitiv och trodd på att allt ska kunna gå bra denna gång. Helt fram tills i går.....nu börjar tvivlen igen: men jag förösker också säga till mig: Ryck upp dig,det ska gå bra. Du måste tänka possitivt och tro på detta. Besviken blir man ju oavsett om man varit possitiv eller ej. Så jag försöker tänka posiitivt och slå ifrån mig alla nedativa tänkar men det är inte lätt........

• fafa

hej på er tjäjer. idag är sån dag där jag inte kan beskriva hur ont å besviken jag är på mig själv. för första gång på länge kom min mens jättetidigt. jag skulle göra gravidtest den 20/2 å så kom mens alldells för tidigt. jag känner mig jättearg. tårarna bara rinner. känner att jag vill bara skrika, men vet inte om någon kommer att höra mig. förra veckan var det så lätt att sitta framför data å munttra upp andra så var ledsna, men idag sitter jag här å vet inte själv vad jag ska göra. kram på er alla som läser detta.

• seafree

Alla underbara kämpare! Ibland känns det som om den som bestämde våra öden var på lyset när han/hon gjorde det! :-O KRAM KRAM KRAM KRAM

• Lundhan

Skickar en Kram och lycka till på resan, vet själv hur man mår och vilka inställningar man får när man mår som sämst. Allt går upp och ner. Så kram på dej igen och ge inte upp en vacker solig dag sker det ett under.

Svar på tråden Ångest igen