någon här som har erfarenhet av retinoblastom?
Hej! Jag upptäckte för en vecka sedan att min son på 2 månader fick ett gul/vitt öga på kort (alltså pupillen) reagerade inte på det först för jag trodde det berodde på blixten. Men så för två dagar sedan såg jag det tydligt i hans öga när jag tittade på honom, det ser ut som att pupillen är genomskinlig och jag kan se ner till botten på pupillen där det är gult/vitt. Blev orolig och tittade noga i det andra ögat men där finns ingenting bara den svarta pupillen som speglar mig tillbaka, frågade minmammageupp om de sett det på sina barn och om det är vanligt, jag la även upp en bild på hur det såg ut, en mamma reagerade direkt och sa att jennes systerson såg ut precis på kort och de upptäckte att han hade retinoblastom, jag kollade genast upp vad detta var för sjukdom och blev förakräckt! Det stämde alldeles för bra för att vara sant, jag ringde genast sjukvårdsupplysningen igår pch de ringde upp en ögonläkare åt mig, jag fick pratat med henne och hon sa att Hugo nu är prio 1 för undersökning, imorgon måndag 20/1 kommer de att ringa till mig för en akuttid nu i veckan. Är det någon som har erfarenhet av detta? Hur går undersökningen till? Jag läste aty små barn under fyra år blir nedsövda stämmer detta?