• Daisybramble

Ta reda på kön!

Finns det någon som helst vetenskaplig undersökning man kan göra hemma för att få reda på bebisens kön?

• Svar på tråden Ta reda på kön!
  • Jacqueline

Nää tror jag inte...mestadels skrock ,bikarbonattestet stämde på mig dock medan kinesiska kalendern bara haft rätt en av tre gånger ^^

• Daisybramble
    Jacqueline skrev 2014-01-20 18:37:00 följande:
    Nää tror jag inte...mestadels skrock ,bikarbonattestet stämde på mig dock medan kinesiska kalendern bara haft rätt en av tre gånger ^^
    Ok, Jacqueline Glad
    Hur funkar bikarbonattestet då?
  • Jacqueline
    Daisybramble skrev 2014-01-20 18:45:10 följande:
    Ok, Jacqueline Glad
    Hur funkar bikarbonattestet då?
    Man tar 1-2 teskedar bikarbonat (ej bakpulver) i en plastmugg och sen tar man ca 1dl morgonurin och häller på.

Om det börjar bubbla/skumma så är det en pojke men händer det inget så är det en tjej.

Det handlar om att bikarbonat reagerar på sura ämnen och tydligen får man surare urin när man väntar en pojke....

Man kan räkna med att det är missvisande om man käkar mycket citrusfrukter eller dricker mycket sura drycker.
  • Daisybramble
    Jacqueline skrev 2014-01-20 18:52:52 följande:
    Man tar 1-2 teskedar bikarbonat (ej bakpulver) i en plastmugg och sen tar man ca 1dl morgonurin och häller på.
    Om det börjar bubbla/skumma så är det en pojke men händer det inget så är det en tjej.
    Det handlar om att bikarbonat reagerar på sura ämnen och tydligen får man surare urin när man väntar en pojke....
    Man kan räkna med att det är missvisande om man käkar mycket citrusfrukter eller dricker mycket sura drycker.
    Intressant, det här får jag testa Skrattande
    Hur tidigt i graviditeten kan man göra det här "testet"?
  • Daisybramble
    AAS10 skrev 2014-01-20 18:49:44 följande:
    Du har ju ringtestet oxå....
    Hur fungerar ringtestet, AAS10?
  • Jacqueline
    Daisybramble skrev 2014-01-20 19:00:06 följande:
    Intressant, det här får jag testa Skrattande
    Hur tidigt i graviditeten kan man göra det här "testet"?
    Tror efter v14 eller 15....tror du får kolla mes Google hehe
  • Jacqueline
    Daisybramble skrev 2014-01-20 19:06:49 följande:

Hur säkra är det att kolla könet via hjärtslagen?

Inte alls haha ^^ har en pojk i magen enligt ultraljudet men enligt hjärtljuds teorin en tös hehe :)
  • Daisybramble
    Jacqueline skrev 2014-01-20 19:36:43 följande:
    Inte alls haha ^^ har en pojk i magen enligt ultraljudet men enligt hjärtljuds teorin en tös hehe :)
    hihi Man måste ta de här testerna med en stor nypa salt. Flört
Svar på tråden Ta reda på kön!