• Sötsug

Kan jag boka tid för både kastrering & undersökning samtidigt?

Har planerat att kastrera min honkatt i slutet på denna månad men nu visar hon tecken på att ha UVI.
    Kan jag boka tid och få hene kastrerad samt unersökning och medicinerig föe UVI samtidigt eller måste jag först få henne frisk från UVI?
    Är nämnligen en bit att köra och hon är inget fan av att åka bil...

- what doesn't kill you, only makes you stronger -
  • Svar på tråden Kan jag boka tid för både kastrering & undersökning samtidigt?
  • Philippa

Hon måste vara frisk när hon kastreras eftersom hon sövs då.....

• nemo1

Varför tror du att hon har uvi, haft det tidigare? Ytterst sällsynt med urinvägsinfektion på katt

• semlorna
    nemo1 skrev 2014-01-20 21:07:33 följande:
    Varför tror du att hon har uvi, haft det tidigare? Ytterst sällsynt med urinvägsinfektion på katt

Nja, det håller jag inte med om
  • minafinastebarn

Anar du UVI på katten så bör du ta den till Vet omgående! Inte vänta till slutet av månaden. Sånt gör ont/ger obehag.

• nemo1
    semlorna skrev 2014-01-20 21:54:59 följande:

Nja, det håller jag inte med om
    Just uvi, dvs en infektion med bakterier är ovanligt på katt. Det rör sig oftast om en inflammation eller urinkristaller.
  • Sötsug
    minafinastebarn skrev 2014-01-20 22:51:48 följande:
    Anar du UVI på katten så bör du ta den till Vet omgående! Inte vänta till slutet av månaden. Sånt gör ont/ger obehag.

Jag tänkte inte vänta tills slutet av månaden med detta. Hade planer med kastrering i slutet av månaden men ska självklart ringa imorgon när vet. finns på plats för att kontrollera UVI.
    - what doesn't kill you, only makes you stronger -
Svar på tråden Kan jag boka tid för både kastrering & undersökning samtidigt?