• Brummiie

Kallskänka/Kock, hur länge jobbade ni?

Kallskänka/Kockar, hur länge jobbade ni?

Hur länge orkade ni jobba? Ansökte ni om havandeskappenning? Fick ni det godkänt isf? Har precis varit hos bm på inskrivning och hon sa att jag säkert kan få gå tidigare. Kommer bli jobbigt att så vid skärbrädan med en stor mage ivägen :/

• Svar på tråden Kallskänka/Kock, hur länge jobbade ni?
  • EmmilyEriksson

ja jobbar/jobbade som kallskänka bl.a, men har nu blivit sjukskriven i vecka 27 tackvare foglossning. Hade nog kunna gått tidigare, men ibland tror man att man klarar allt man gjorde innan man blev gravid ;) 

Sen e de olika från person till person, du kanske kan jobba nästan fram till förlossningen, eller måste gå ännu tidigare !! Bara att vänta å se :) 

• Brummiie
    EmmilyEriksson skrev 2014-01-21 21:07:16 följande:

ja jobbar/jobbade som kallskänka bl.a, men har nu blivit sjukskriven i vecka 27 tackvare foglossning. Hade nog kunna gått tidigare, men ibland tror man att man klarar allt man gjorde innan man blev gravid ;) 

Sen e de olika från person till person, du kanske kan jobba nästan fram till förlossningen, eller måste gå ännu tidigare !! Bara att vänta å se :) 

Ok :) Tänker på att magen måste ju vara i vägen på slutet när man står vid skärbrädan ;) Tänker nog jobba så länge jag kan iaf och orkar! :)
  • EmmilyEriksson
    Brummiie skrev 2014-01-23 16:17:37 följande:
    Ok :) Tänker på att magen måste ju vara i vägen på slutet när man står vid skärbrädan ;) Tänker nog jobba så länge jag kan iaf och orkar! :)
    jodu de e den ;) å typ då du råka tappa nått på golvet eller så! 
    Men som sagt känn efter :) och pressa dig inte, utan när kroppen säger nej så lyssna  ;)
  • Brummiie
    EmmilyEriksson skrev 2014-01-23 20:09:52 följande:
    jodu de e den ;) å typ då du råka tappa nått på golvet eller så! 
    Men som sagt känn efter :) och pressa dig inte, utan när kroppen säger nej så lyssna  ;)
    Jag har inte berättat på jobb än men om några veckor ska jag men några misstänker nått redan hehe men det syns inget än, bra ändå med jobbkläderna för dom är ju inte så slimmade ;) hur tog din chef det när du sjukskrev dig?
  • EmmilyEriksson
    Brummiie skrev 2014-01-24 19:49:51 följande:
    Jag har inte berättat på jobb än men om några veckor ska jag men några misstänker nått redan hehe men det syns inget än, bra ändå med jobbkläderna för dom är ju inte så slimmade ;) hur tog din chef det när du sjukskrev dig?
    Ja man behöver inte ha så bråttom att berätta  ;) som du sa, tillslut kommer de att synas iaf ;) hehe!! 
    han sa inte så mkt, han ha ju sett på jobbet hur ont ja ha och att han tyckte synd om mig :P å de kände ja va skönt!
    Men som sagt så behöver de inte alls bli samma för dig, utan förhoppningsvis så kan du jobba så länge som möljigt ;) 
Svar på tråden Kallskänka/Kock, hur länge jobbade ni?