• mallaprick

Övertrött!

Finns det fler där ute som har bebisar som blir övertrötta?
    Min dotter, 3 månader den 28/1, sover bra på nätter och förmiddagar men sen kommer eftermiddagen då hon har väldigt svårt att somna. Det som fungerar är promenader i vagnen så länge den rullar men detta fungerar inte alltid eftersom jag har 2 barn till hemma. Igår var hon vaken från 13.30 till hon somnade för natten 20.00!!! Det var mycket skrik och bärande och inget passade.
    Fler i liknande situationer?? Skulle vara skönt att höra att det finns fler.....

• Svar på tråden Övertrött!
  • Sessan03

Hej, jag har oxå en liten tjej som blir övertrött på kvällarna. Hon blir 3 mån i början på februari. Jag har dock inte kommit på hur jag ska lugna henne. Jag och gubben brukar turas om att bära runt på henne och bara försöka trösta och söva och det funkar väl sådär... Kan tillägga att hon fortfarande inte förstått att man ska sova på natten, utan hon är oftast vaken på småtimmarna oxå. Ganska jobbigt med tanke på att jag måste upp vid 7 för att lämna hennes syskon i skolan... Igår somnade hon, övertrött och förbannad, vid 19 för att sedan vakna vid 00:30 och sedan va vaken till kl 06. Då var hon övertrött igen... Suck, hur ska man orka??

• mallaprick

Sessan03: Vi har inte heller kommit på hur vi ska lugna henne utan får gå här och bära. Ikväll har dock varit en ganska lugn em/kväll. Däremot har vi kommit iordning på nätterna och hon sover från ca 20 till 05.00/06.00. Har också syskon som ska lämnas och man är ju inte så pigg kl 07. Hoppas nätterna rättar till sig för er.

• Sessan03

Ikväll hade vi det ganska lugnt oxå. Vi lyckades söva henne innan hon blev övertrött.
    Jag läste någonstans att det här med att dem stressar upp sig har att göra med deras hjärnor och att frontalloben inte är utvecklad så dem har dåliga förutsättningar att varva ner. Ska tydligen bli bättre efter 4 månader så det är nog bara att hålla ut!

Svar på tråden Övertrött!