• Mama C

IVF:are i Västmanland

Hej!
    Min sambo och jag ska börja med ivf inom kort, efter flera års försökande. Och det är samtidigt så skönt att få hjälp, samtidigt är det ju jätteläskigt.  Min sambo och jag träffades sommaren 2009, flyttade ihop november samma år. Slutade med p-piller året därpå och förlovade oss 2011.
    Vi började vår barnlöshetsutredning 2011, men pga jobb och div andra orsaker startade vi inte ivf. Jag rinde fertilitetskliniken igår och vi får komma 4 feb och träffa läkaren, hoppas vi får börja behandlingen direkt!
    Vi går hos fertilitetskliniken på sjukhuset i Västerås och kommer göra äggplockning och allt sånt på Akademiska i Uppsala. Jag är 31 år, min sambo fyller snart 29 år och jag har en snart 6-årig son sen ett tidigare förhållande och vi bor i Köping.

Det finns ju så många trådar här på FL, men jag tänkte att vi kan samla oss från Västmanland här Glad Vi kan stötta varann, peppa varann och utbyta erfarenheter.

Välkomna! Solig

• Svar på tråden IVF:are i Västmanland
  • Mama C

Hej tjejer!
    Long time, no see! :P jag var tvungen att ta en break från ivf-cirkusen ett tag, gick igenom ett helvete med äp o et i våras med en brutal överstimuering som gjorde mig soffliggande i över en vecka. 

Efter sommaren återupptog vi försökandet. Äl-tester som visade sig att jag inte har ägglossning, men mens, dvs osynlig ägglossning. Så jag har gått på en Pyregon-behandling o la även till Lutinus för några dar sen och igår var vi i Uppsala och fick tillbaka vårt 6-dagars odlade embryo Solig hoppas pyret vill bo in sig ordentlig nu o stanna Hjärta

är på ruvardag 1....denna väntan...fick testdag 13 dec, men vet inte om jag vågar testa då. Det är nämligen så att jag driver ett projekt som gör en pinupkalender som vi ska sälja för att samla in pengar till Hjärt- och Lungfonden och vi har releasefest den 13 dec och jag är livrädd för att testet ska vara negativt, så jag blir så ledsen att jag inte kan presentera kalendern....

• sannatherese
    Mama C skrev 2014-11-26 10:36:32 följande:

Hej tjejer!
    Long time, no see! :P jag var tvungen att ta en break från ivf-cirkusen ett tag, gick igenom ett helvete med äp o et i våras med en brutal överstimuering som gjorde mig soffliggande i över en vecka. 

Efter sommaren återupptog vi försökandet. Äl-tester som visade sig att jag inte har ägglossning, men mens, dvs osynlig ägglossning. Så jag har gått på en Pyregon-behandling o la även till Lutinus för några dar sen och igår var vi i Uppsala och fick tillbaka vårt 6-dagars odlade embryo Solig hoppas pyret vill bo in sig ordentlig nu o stanna Hjärta

är på ruvardag 1....denna väntan...fick testdag 13 dec, men vet inte om jag vågar testa då. Det är nämligen så att jag driver ett projekt som gör en pinupkalender som vi ska sälja för att samla in pengar till Hjärt- och Lungfonden och vi har releasefest den 13 dec och jag är livrädd för att testet ska vara negativt, så jag blir så ledsen att jag inte kan presentera kalendern....

kör testet dagen efter då? det borde ju inte göra nånting.. men håller tummarna att ni får ett stort + :D
  • ET86
    Mama C skrev 2014-11-26 10:36:32 följande:

Hej tjejer!

Håller också tummarna att de blir ett stort pluss :)

Lycka till med allt!
  • Hepe

En uppdatering från mig. Var på äggblåseräkning igår; 6 blåsor totalt vilket jag får vara nöjd med. De var mellan 16 och 24 mm så nu hoppas vi att de hinner mogna så det finns något befruktningsbart i dem. Har ju haft oturen att ha många tomma och omogna blåsor vid plock tidigare. 

Välkommen tillbaka MamaC, hoppas allt är bra med er {#emotions_dlg.flower} 
    Tråkigt med överstimuleringen, vad ont du måste haft! Jag har ju ont nu med bara 6 blåsor på g.

Nu ska jag gå ut och longera hästen. Wish me luck Flört Förra gången slet han sig...

• Mama C

Är på RD7 nu, om man räknar FET-dagen som dag 1. Är smått illamående hela tiden, luktsinne som en varg trots förkylning, molvärk/lite mensvärk i "verkstan" och brösten är jätteömma o kliar (?)
    Det som är värst är ju att inte veta av vilken anledning man mår så här, om det är av rätt anledning eller pga alla hormontabletter... Gah!!! Vad tiden går sakta, hur ska man stå ut? Tungan ute

• Bergamott83
    Mama C skrev 2015-02-10 09:30:37 följande:

Tyvärr, det gick åt pipan :( 

Vad tråkigt =( 

Bättre lycka nästa gång.

Själv började jag precis med nässpray idag. Kan man blöda näsblod av det?
  • Mama C

Ingen aning faktiskt, jag körde aldrig spray. Men har man känslig näsa, så är väl inte det omöjligt? Nån annan som kan svara på den saken?

Var på FET nr idag i Uppsala, så nu är det att hålla tummarna igen....

• Bergamott83
    Mama C skrev 2015-02-12 20:36:17 följande:

Ingen aning faktiskt, jag körde aldrig spray. Men har man känslig näsa, så är väl inte det omöjligt? Nån annan som kan svara på den saken?

Åh spännande hoppas det går vägen den här gången. Ja, jag blöder i och för sig väldigt ofta näsblod när det är torrt eller den är för utsatt så det är nog mycket möjligt.
  • Bergamott83
    Mama C skrev 2015-02-12 20:36:17 följande:

Åh spännande hoppas det går vägen den här gången. Ja, jag blöder i och för sig väldigt ofta näsblod när det är torrt eller den är för utsatt så det är nog mycket möjligt.
  • Mama C

Ja, det gick vägen den här gången!!!! :D 
    den 1 mars plussade jag o är i vecka 7 nu :D

• Bergamott83
    Mama C skrev 2015-03-13 11:24:15 följande:

Ja, det gick vägen den här gången!!!! :D 

den 1 mars plussade jag o är i vecka 7 nu :D

Grattis så himla skoj. Äntligen mamaC!
  • Mama C

Tack så mycket!!! Nu återstår "bara" en lång nervös väntan tills bebis föds Solig törs ju inte slappna av helt förrän då Tungan ute

Svar på tråden IVF:are i Västmanland