• Hmmhip

vad fick era bebisar för symtom vid första tänderna?

Min snart 8mån gamla bebis tror jag håller på att få upp sin andra tand nu! Kan det vara därför han "slutat" äta?!
    Han ÄLSKAR mat annars! Men nu knipper han igen läpparna å vägrar äta både gröt och mat! Tur det finns välling! Men är lite orolig?:(

• Svar på tråden vad fick era bebisar för symtom vid första tänderna?
  • Cariol

Vi märkte på vår lilla tjej att hon höll på att få tänder just för att hon åt mindre. Hon ville bara ha välling och kall frukt. Vanlig mat ratade hon totalt. När tänderna hade spruckit igenom kom aptiten tillbaka!

• Flickan och kråkan

Mina har fått sina första tänder tidigt så mat har aldrig varit något problem  de har helammat. Lite olika. Alla tre har blivit dreggelmonster och tugg-gang-monster extraordinär. Yngsta som är 7 månader har jag färskast i minnet. Han började sova som en kratta och blev orolig i magen - vattning och grön bajs. När han fick de två däruppe så blödde det även lite så inte så konstigt om de är ömma. 

• Holk

Min son är snart 11 månader och fick sin första tand i fredags. Eller, tippen kom fram då. Ett par dagar efter var den uppe ännu mer. Den är fortfarande inte uppe helt. Men innan dess inga symtom. Nu i ett par dagar verkar han ha haft ont, sover dåligt och äter dåligt. Tycker det är konstigt att symtomen kommer efter den brutit upp sig men funderar på om den brevid kanske också är på g och att det gör lite extra ont då..?

Svar på tråden vad fick era bebisar för symtom vid första tänderna?