• Poppan

fel på bonusungen

Jag är så vansinngt trött på min styvdotter, det är ngt seriöst fel på henne och hennes pappa min sambo verkar ju precis lika korkad som inte fattar det...hon låter och då menar jag inte pratar nej hon utstöter oidentiferbara ljud, tänder/släcker lampan, stampar i golvet, helt oförmögen att stänga en dörr utan att smälla igen den, har typ tvättat sina kläder två ggr sen sportlovet, igår försov hon sig och jag vaknar av att hon sparkar/stampar/hoppar runt i sitt rum åoch hall samt ropar helt osammanhängade...hennse rum ser ut som en sopstation, käder överallt hopknölade otvättade, byter trosor 1-2 ggr i veckan eller när de är helt nerblodade...så jävla äcklig...gräver i näsan och det hon hittar där kletar hon gärna ner på väggen vid sängen...gissa hur gammal hon är??? 17 år!!!!

Hon behöver antingen låsas in eller så slänger ja snart ut henne, eller vänta jag tror ja hejdar mig till vansinnet bryter ut helt och hon jagar oss med kniv, då kan man ju iaf ringa polisen....

Hon behöver bara kärlek säger hennes pappa, nej hon behöver VÅRD! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-23 21:33
    Som svar på en del frågor, jag har känt henne i 7 år och vi har haft en jättebra relation tidvis, hon har alltid uppvisat en del "märkliga" beteenden, så pass mycket att skolan har reagerat, BUP och socialtjänsten har varit och är inkopplade, hos hennes andra föräldern har situationen gjort att hon inte kan/får bo kvar eftersom det finns andra mindre barn som blir livrädda. För en utomstående ter sig dessa beteenden mycket märkligt och man förstår rätt snabbt i umgänget med henne att hon har ngn form av diagnos. Släkt och vänner som sett det kommenterar det ju självklart också.
    Det som gör mig så vansinnigt frustrerad är att hennes pappa inte kan/vill/förmår se det och i det närmaste motarbetar BUP etc. Under tiden går vi andra här hemma på helspänn och kan inte slappna av.

• Svar på tråden fel på bonusungen
  • Anonym (:O)
    Poppan skrev 2014-01-22 19:59:20 följande:
    Jag är så vansinngt trött på min styvdotter, det är ngt seriöst fel på henne och hennes pappa min sambo verkar ju precis lika korkad som inte fattar det...hon låter och då menar jag inte pratar nej hon utstöter oidentiferbara ljud, tänder/släcker lampan, stampar i golvet, helt oförmögen att stänga en dörr utan att smälla igen den, har typ tvättat sina kläder två ggr sen sportlovet, igår försov hon sig och jag vaknar av att hon sparkar/stampar/hoppar runt i sitt rum åoch hall samt ropar helt osammanhängade...hennse rum ser ut som en sopstation, käder överallt hopknölade otvättade, byter trosor 1-2 ggr i veckan eller när de är helt nerblodade...så jävla äcklig...gräver i näsan och det hon hittar där kletar hon gärna ner på väggen vid sängen...gissa hur gammal hon är??? 17 år!!!!

Hon behöver antingen låsas in eller så slänger ja snart ut henne, eller vänta jag tror ja hejdar mig till vansinnet bryter ut helt och hon jagar oss med kniv, då kan man ju iaf ringa polisen....

Hon behöver bara kärlek säger hennes pappa, nej hon behöver VÅRD! 
    hahah jaa det ÄR fel på henne. faktiskt...
  • Påven Johanna

I en annan tråd skriver "Poppan" att hon avskyr sina bonusbarn. Det rör sig alltså inte bara om tonåringen som hon beskriver som som någon som behöver låsas in. Finns i tillägg ett eller kanske fler barn som inte heller är godkända av Poppan. Är det verkligen seriösa fel på alla utom just den här Poppan, tro?

Jag är skeptisk. 

www.familjeliv.se/Forum-4-118/m72276949-1.html&searchField=3&searchRange=5&searchSort=1&searchLocation=2&doSearch=S%F6k&searchDisplay=2&ts=1

• Utan Barn
    Påven Johanna skrev 2014-01-23 16:23:00 följande:
    I en annan tråd skriver "Poppan" att hon avskyr sina bonusbarn. Det rör sig alltså inte bara om tonåringen som hon beskriver som som någon som behöver låsas in. Finns i tillägg ett eller kanske fler barn som inte heller är godkända av Poppan. Är det verkligen seriösa fel på alla utom just den här Poppan, tro?

Jag är skeptisk. 

www.familjeliv.se/Forum-4-118/m72276949-1.htm...

Du kan få vara skeptiskt. Det är möjligt att du är det med all rätt.

Men JAG blir ännu mer skeptisk över en person som sitter och »sammanlänkar« trådskapare. Hur vet du att detta är samma person till exempel? Och är det ens intressant om det är det?

• Waldo

Tonåringar brukar ägna sig åt oidentifierbara ljud, det är liksom deras språk.
    Vill du lära dig att kommunicera med är det bara att lära sig dom nya glosorna

Men att en tonårstjej eller en ung kvinna som en 17 åring är idag, inte skulle tvätta sina kläder mer än två gånger på ett år, nja det köper jag inte
    Unga fröknar är lite fina i kanten när det gäller sådana saker

Tror nog att det är så att det är en hel del konflikter mellan är och att detta är ett maktspel, inget annat.
    Men tonåringar brukar vara väldigt duktiga på maktspel, dom brukar faktiskt vara vinnare i dom striderna, så du får nog lägga om din strategi här lite

• Påven Johanna
    Utan Barn skrev 2014-01-23 16:26:24 följande:

Men JAG blir ännu mer skeptisk över en person som sitter och »sammanlänkar« trådskapare. Hur vet du att detta är samma person till exempel? Och är det ens intressant om det är det?

Va? De har samma nick. Vad jag vet så får kan inte två användare ha samma nick. Så fungerade det i alla fall när jag registrerade mig, jag fick ett meddelande om att det nick jag tänkt mig redan var upptaget. 

Det var inte trådskaparen jag länkade till, utan "Poppan".
  • Anonym (.)

Hade också en skolkamrat som var väldigt sen, vi gick i nian på högstadiet. Men hon luktade massor av svett jämt, tvättade inte håret, hade samma gamla kläder från tre år tillbaka. Hennes familj är stor och dom har inte pengar till allt.. 10 barn i alla möjliga olika åldrar. 
    Hon kunde kissa på sig och sådana saker. Men vi var vänner, jätte trevlig tjej och det är verkligen inget fel på henne. 
    Idag är hon helt "normal", har inga problem eller så. Tror att det helt enkelt var tonåren som spökade bara, hormoner, stress m.m. 

• Anonym (.)
    Påven Johanna skrev 2014-01-23 16:23:00 följande:

Jag är skeptisk. 

www.familjeliv.se/Forum-4-118/m72276949-1.htm...
    Usch.. Tycker det låter så jävla illa att säga att man avskyr sina bonusbarn.. Helt otroligt att du hittade den! Men se, där fick vi ju mer info. 

Tror snarare att det är "poppan" som är problemet, hon hatar hennes sambos barn bara för att hon vill ha sambon ifred. Allt det negativa barnen gör , ser hon som tusen gånger störigare än vad det är. 
  • Brumma

Fast hon sammanlänkar inte trådskaparen utan faktiskt vad poppan svarat i den tråden...

Eftersom poppan inte är anonym får man ju anta att eftersom det är samma nick så är det samma person..
  • Brumma

Intresset ligger väl förresten i hur TS (poppan) isåfall ser på sina bonusbarn.. Vilket eventuellt kan påverka hur hon uppfattar sin bonusdotter. Som hon, mer egna ord, avskyr..
  • Poppan
    Anonym (Cissi) skrev 2014-01-23 16:15:17 följande:
    Jag har själv en 15-åring utan diagnos men med sociala svårigheter. Min erfarenhet av skolan är att det är jag som får kalla till möte om hur vi ska lösa de situationer som uppkommit. Skolan ger gensvar när jag tar initiativ men tar inget eget intiativ.

Och jag står fast vid att det är föräldrarnas uppgift att träna sina barn i deras svårigheter. Om jag bara hade suttit på rumpan och tittat på så hade min dotter haft stora problem att klara av det sociala livet i skolan och på fritiden, men med hårt arbete för både mig och henne så går det riktigt bra.

Nu har ju jag två äldre barn också så jag märkte tidigt att något var fel och började träna henne tidigt. Har man inte fler barn så kanske man inte förstår svårigheterna förrän det nästan är för sent. Jag tycker att ts sambo ska vara tacksam över att ts uppmärksammar barnets behov av stöd och hjälp.

Tack, mitt första inlägg är skrivet i direkt vredesmod och uppgivenhet. Men det är verkligen så att jag känner att han inte förstår hur illa det är. Och ja jag kan bara hålla med dig, skolan gör inget på eget iniativ. Jag kan ju inte göra ngt heller eftersom jag inte är vårdnadshavare.
  • Poppan
    Anonym (.) skrev 2014-01-23 16:38:07 följande:
    Usch.. Tycker det låter så jävla illa att säga att man avskyr sina bonusbarn.. Helt otroligt att du hittade den! Men se, där fick vi ju mer info. 

Tror snarare att det är "poppan" som är problemet, hon hatar hennes sambos barn bara för att hon vill ha sambon ifred. Allt det negativa barnen gör , ser hon som tusen gånger störigare än vad det är. 

Hans äldsta dotter bodde hos mig i tre år utan ngn av sina föräldrar för att hon skulle få möjligheten att gå i skolan på annan ort så nej jag avskyr inte alla mina styvbarn men blir rejält trött när man får dra ett lass som det finns två föräldrar till...och hade jag velat ha en man för mig själv hade jag valt en man utan barn.
  • Anonym (Clean room)

Vill du ha ordning o reda hemma(inkl hennes rum) så ge henne ett ultimatum, be henne att städa undan annars slänger du ner allt i en sopsäck och slänger den. Eller ställer in den i hennes garderob så syns inte d stökigaTungan ute

Morsan körde på den o gissa om ja blev rädd! Flört

• Levande
    Poppan skrev 2014-01-23 21:39:39 följande:

Tack, mitt första inlägg är skrivet i direkt vredesmod och uppgivenhet. Men det är verkligen så att jag känner att han inte förstår hur illa det är. Och ja jag kan bara hålla med dig, skolan gör inget på eget iniativ. Jag kan ju inte göra ngt heller eftersom jag inte är vårdnadshavare.
    Visst kan man vara trött och arg men det väcker förstås inget förtroende när man skriver som i startinlägget... Att det är fel på barnet och att det borde spärras in, mm mm.... Men kanske uppgiven för att sambon inte lyssnar och att det egentligen är honom du är arg på? Och kanske bara skriver av dig. Men man ska verkligen se upp om man börjar hata barnet. 

Nu vet jag ju inte, men om man bara skulle gå på den beskrivning som finns i startinlägget så skulle man kunna gissa på t ex autism eller autistiska drag. Om man ska läsa det ungefär som det står. Är ju svårt att veta hur orden ska tolkas där. Men sådan eller annan diagnos kan ju givetvis bara läkare /psykolog ställa efter att ha träffat barnet. Och har hon något problem så behöver hon inte vård /spärras in, men däremot hjälp och stöd hemma och i skolan. Att tonåringar har hela golvet fullt av kläder är inte helt ovanligt dock... 
Svar på tråden fel på bonusungen