• sweetmum

orolig över missfall. hoppas nån kan hjälpa mig att tänka!

Hoppas någon kan hjälpa mig att lista ut vad som försiggår i kroppen.  Det hela började med att allt har varit som en vanlig graviditet, en väldigt efterlängtad sådan. Haft symptom som illamående, spänningar i brösten och molande värk i mage och rygg. I måndags var jag hos barnmorskan för vanlig hälsokoll då jag har diabetes går jag en gång i veckan. Då vi tror jag är i vecka 6 men inte helt säkert då jag har en mens cykel på 35 dagar kan jag även vara i vecka 5. Jag ville iallafall göra ett vul bm avråd mig först för det var för tidigt men jag ville så gärna göra ett. Vilket jag sen fick ångra vul visade bara en tom säck och inget annat . Blev helt nojig över detta, bm sa att det kunde beror på att jag var så tidigt i min graviditet lr att något var fel och att det var en misslyckad graviditet. Blev så där lagom glad över min bm otrevligt attityd. Sen dagen efter när jag satt på toan, ska tillägga att jag  varit super trög i magen och fick ta i rätt mycket kom det blod, rött färskt blod i pappret blev helt nojig och trodde detta var ett  missfall.Hade på morgonen en olustig känlsa av jag inte var gravid mer. Hade inget ont i magen och det kom aldrig något mer blod, nu 3 dar senare har det fortfarande inte kommit mer blod. Jag har kvar alla gravid symptom, spydde i morse. Har lite stickningar i magen och känner av ryggen. Dock är brösten inte lika öma. vad ska man tro? har intalat mig själv att jag inte är gravid längre men min sambo tycker jag är lite små löjlig. Är det någon som orkat läsa allt detta som varit med om något liknande? hjälp nån!!!!

• Svar på tråden orolig över missfall. hoppas nån kan hjälpa mig att tänka!
  • Anonym (moj)

Tror du inte behöver oroa dig, hade massa blödningar tidigt, och sitter med massa värkar idag (föder när som)
    Men din bm har rätt, de är på tok för tidigt VUL för att se nått än. Och vad de gäller symtomen så brukar de komma och gå ibland.

Men försöka att ta de lugnt och njut, för ju mer du oroar dig/stressar så ökar risken för missfall.

Ta hand om dig {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (svårt)

tog ni blodprov för att mäta hcg och fick du ny ti för vul och nytt hcg?
    jag var på för tidigt vul men fick komma tillbaka två gånger nu sitter jag med en 3 v bebis som mår hetl prima. så det kan gå bra. grav symtom går ju lite upp och ner och är ju en del som blöder tidigt utan att det är något fel.

• MissPink

Man kan googla på ultraljuds bilder som andra har fått och lagt ut på lyckade graviditeter från vilken vecka som helst. Googla på 'ultraljudsbilder vecka 5' och jämför dom sedan med din bild.

• sweetmum
    Anonym (svårt) skrev 2014-01-23 10:45:01 följande:
    tog ni blodprov för att mäta hcg och fick du ny ti för vul och nytt hcg?
    jag var på för tidigt vul men fick komma tillbaka två gånger nu sitter jag med en 3 v bebis som mår hetl prima. så det kan gå bra. grav symtom går ju lite upp och ner och är ju en del som blöder tidigt utan att det är något fel.
    Nej tog inga prover. Ska ditt på måndag igen, men osäkert om jag skulle få ett nytt vul då lr veckan efter. Denna väntan man har är ju galen. Vad mysigt med en 3v bebis :)
  • sweetmum
    Anonym (moj) skrev 2014-01-23 10:41:41 följande:
    Tror du inte behöver oroa dig, hade massa blödningar tidigt, och sitter med massa värkar idag (föder när som)
    Men din bm har rätt, de är på tok för tidigt VUL för att se nått än. Och vad de gäller symtomen så brukar de komma och gå ibland.

Men försöka att ta de lugnt och njut, för ju mer du oroar dig/stressar så ökar risken för missfall.

Ta hand om dig {#emotions_dlg.flower}
    Tack för svaret känner mig redan lite lugnare. Tror man läser för mycket här på internet om vad folk gått igenom så blir lite skräck slagen. Lycka till med förlossningen, snart sitter du där men en mysig unge .
    Tack igen.
Svar på tråden orolig över missfall. hoppas nån kan hjälpa mig att tänka!