Nångon som försökt bli gravid över 2 år?
Hej jag och min man har försökt bli gravida i 2,5 år men inte lyckas. Någon mer som har så? Någon som har blivit gravid efter lång tid ,hur lyckades ni och hur lyckades ni ta igenom er den långa längtan? =)
Hej jag och min man har försökt bli gravida i 2,5 år men inte lyckas. Någon mer som har så? Någon som har blivit gravid efter lång tid ,hur lyckades ni och hur lyckades ni ta igenom er den långa längtan? =)
För oss tog det 18 månader innan jag blev gravid med sonen. Det var en jobbig tid med mycket tårar. Men vi gick i genom en utredning och det visade sig att felet låg hos mig men det gick att göra nått åt (äta medicin). Nu i efterhand har vi insett att vi kanske inte hade blivit gravida utan utredningen så är så tacksam att vi tog det steget.
Ok problemet är att vi inte får en utredning.
Varför inte ?? :/
Dom säger att vi är för unga fyllde 23 nyss och mannen 24 , dom säger att vi bör ha fyllt 24 år
För mig funkade det efter 1,5 år. Jag tror det beror på att jag började äta binjureextrakt och progesteron i höstas. Hade varit extremt stressad och deppig men fick tillbaka energi och livsglädje.
Jag och min kille har försökt att få ett andra barn i snart 4 år utan resultat, har provat dom här ägglossningsstickor men dom visar ganska svagt.. Jag vet inte riktigt vad problemet kan vara... Jag slutade med mina piller som jag hade ätit i 10 år i juni 08, min son blev till april 09... Föddes jan 2010... Fick mini piller av barnmorskan som jag åt fram till sept 10 därefter bestämde vi att vi ville ha ett barn till.... Än så länge inget ibland så har jag tänkt att vi kanske liksom aldrig prickar in ägglossningen eller har sex på helt fel dag... Men kom igen på 4 år borde man kunna pricka in nån gång?? Kanske jag väger för mycket etc... Jag har många ggr trott att jag har blivit gravid då jag inte fått min mens på nästan 3 veckor... Har gjort gravtest då men bara negativ.. Har till o med lagt ner tanken om en till då d kanske inte händer för man försöker FÖR mycket...jag nämnde detta för barnmorskan när jag va o gjorde cellprovtagning och hon gav mig numret till IVF kliniken... Har ej tagit mig modet att ringa än då jag har telefonfobi hehe... Pratade för ett tag sen med en gammal vän och han berättade att både han och hans fru hade samma problem, hon va inne och fick rensa eller skölja kommer inte riktigt ihåg vad han sa men nåt liknande, och efter 1 månad så blev hon gravid.... Någon som vet hur det funkar??? Tips anyone?