• santaHermosa

    förlossning om 12 dagar och jag är skit RÄDD

    Jag är så fruktansvärt rädd att föda barn. Jag gråter varje dag och mår inte alls bra. Min bm säger att det kommer bli bra. Men jag känner på mig att jag kommer dö. Pappa till mina barn stödjer mig. Men jag vet att jag måste få ut barnet. Hade inte någon bra förlossning förra gången.

  • Svar på tråden förlossning om 12 dagar och jag är skit RÄDD
  • annah0j

    Hej! Har också gått över tiden, 10 dagar över nu.. Känner på mig att jag kommer få bli igångsatt.. Snacka om att va nervös! Min första förlossning var inte den lättaste heller.. På torsdag blir de besök hos bm om det inte hänt nåt sen dess, men de tror jag inte

  • bondmoran punkt nu

    Missförstå mig inte nu, det här är absolut ingen kritik mot de som är rädda för förlossningen, jag är bara nyfiken och vill förstå bättre.


    VAD är det ni är rädda för? Det är säkert olika antar jag men det kan vara intressant att höra vad som är vanligast att man är rädd för. Jag har inte varit rädd eller orolig någon av mina förlossningar (fött 3 små godingar), jag har bara sett fram emot det något så galet, så jag vill bara förstå.

    Är ni rädda för smärtan?
    Eller för att det ska hända någon med barnet?
    Eller med er själva?

    Eller är det något annat som framkallar rädslan?

    Kram på er och jag hoppas att allt går bra för er!!

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu


    En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Cox Orange
    bondmoran punkt nu skrev 2014-02-18 00:18:30 följande:

    Missförstå mig inte nu, det här är absolut ingen kritik mot de som är rädda för förlossningen, jag är bara nyfiken och vill förstå bättre.


    VAD är det ni är rädda för? Det är säkert olika antar jag men det kan vara intressant att höra vad som är vanligast att man är rädd för. Jag har inte varit rädd eller orolig någon av mina förlossningar (fött 3 små godingar), jag har bara sett fram emot det något så galet, så jag vill bara förstå.

    Är ni rädda för smärtan?
    Eller för att det ska hända någon med barnet?
    Eller med er själva?

    Eller är det något annat som framkallar rädslan?

    Kram på er och jag hoppas att allt går bra för er!!

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu


    Bra för dig att dina förlossningar varit bra. En traumatisk förlossning är att likställa med övergrepp såsom en våldtäkt och det är ingenting man kan vifta bort. Jag har varit med om en traumatisk förlossning, jag var rädd innan och det blev sju resor värre än vad jag kunnat föreställa mig.

    1. Jag var inte rädd för smärtan innan, nu är jag det. 
    2. Jag var rädd att barnet skulle få syrebrist under ett utdraget krystsskede och det var vad so hände.
    3. Jag var rädd för att få bestående men. Jag fick framfall och blev dubbelinkontinen och nervskador som gör att jag inte känner mig kissnödig utan måste kissa på klocka,
  • Det vackraste
    Cox Orange skrev 2014-02-18 08:47:43 följande:
    Bra för dig att dina förlossningar varit bra. En traumatisk förlossning är att likställa med övergrepp såsom en våldtäkt och det är ingenting man kan vifta bort. Jag har varit med om en traumatisk förlossning, jag var rädd innan och det blev sju resor värre än vad jag kunnat föreställa mig. 1. Jag var inte rädd för smärtan innan, nu är jag det.  2. Jag var rädd att barnet skulle få syrebrist under ett utdraget krystsskede och det var vad so hände. 3. Jag var rädd för att få bestående men. Jag fick framfall och blev dubbelinkontinen och nervskador som gör att jag inte känner mig kissnödig utan måste kissa på klocka,

    Jag har man en jobbig upplevelse bakom sig så är det väl inte konstigt om man blir lite orolig....:-/ Och före första så vet man inte alls vad som väntar så då kan man bli orolig för det. Om man däremot haft en eller flera positiva upplever av förlossning så är det naturligtvis betydligt mer sannolikt att man inte oroar sig nämnvärt....
  • Det vackraste

    T ex var jag före första inte alls orolig faktiskt, men inför andra var jag det inför smärtan. Inför tredje var jag ännu mer bekymrad pga att jag med andra inte hade kunnat få den smärtlindring jag ville ha och att det blev komplikationer. Men tredje förlossningen blev underbar istället. Och inför fjärde var jag återigen inte orolig alls. Den blev också en härlig upplevelse och nu inför femte förlossningen är jag också lugn.

  • Det vackraste
    bf2014 skrev 2014-02-19 07:14:56 följande:
    Ts!! Hur har det gått??? Fått bebis än? Själv ligger jag nu på bb med en nyfödd!

    Grattis!! Hur gick det?
  • santaHermosa

    Hej alla :) Den 21 februari fick vi en gosse på 4680 gr och 53 cm. från första värken till han tittade ut tog det 58 minuter. Alla blev chockade och dom hann bara dra ner byxorna på mig så forsade vattnet och huvudet var på väg ut. 1 minut till och vi hade fått i bilen ;) Grattis alla mammor ♡

  • bf2014

    Fick oxå en stor pojk, 4100 och 51 lång. Hann vara på förlossningen 3 h. Det tyckte jag gick fort ditt var lite snabbare!

  • Cissan

    Har du fått hjälp efter med allt då? Hoppas det!!


    Cox Orange skrev 2014-02-18 08:47:43 följande:
    Bra för dig att dina förlossningar varit bra. En traumatisk förlossning är att likställa med övergrepp såsom en våldtäkt och det är ingenting man kan vifta bort. Jag har varit med om en traumatisk förlossning, jag var rädd innan och det blev sju resor värre än vad jag kunnat föreställa mig. 1. Jag var inte rädd för smärtan innan, nu är jag det.  2. Jag var rädd att barnet skulle få syrebrist under ett utdraget krystsskede och det var vad so hände. 3. Jag var rädd för att få bestående men. Jag fick framfall och blev dubbelinkontinen och nervskador som gör att jag inte känner mig kissnödig utan måste kissa på klocka,

Svar på tråden förlossning om 12 dagar och jag är skit RÄDD