• benedikten

Tips på något att baka med en 3åring?

Hej
    Är hemma med min dotter som är 3år. Skulle vilja få lite tips på något som hon skulle tycka va kul och gott att baka idag?!

• Svar på tråden Tips på något att baka med en 3åring?
  • RosaPinky

Baka chokladbollar, du vet med havregryn.. Kladdigt men roligt och enkelt ????

• Natulcien

Jag tänkte faktiskt också baka med vår 3-åring idag! Glad
    Jag funderar på havrekex, så att det inte blir så sött. Och ta ut kexen med pepparkaksformar, så blir det lite roligare... kanske...?
    Men du kanske får andra bra tips här som vi kan "sno"... Flört

• Dimitra

Brukar baka tekakor som blir färdiga lagom till mellanmålet. Då dukar vi fint och ställer i ordning medan kakorna är i ugnen

The Dimitra universe.
  • Gryntroll

Hos oss har det varit väldigt poppis att baka Choklabollar, Sockerkaka eller Hallongrottor.

Av dessa har nog både jag och dottern Hallongrottor som favorit.
    Enkelt och snabbt att göra degen, men ändå en del "mäta och hälla moment", göra små bollar (men mindre kladd än att göra Chokladbollar) som man sedan gör ett litet hål i och trycker ner ett fryst hallon, några frysta bär eller en tsk sylt och sedan gräddas i ort i ugnen.

• tilj75

Mördegskakor i olika färger, kavla och använd pepparkaksmått. Vi har ibland garnerat med socker i olika färger eller sylt

• Mammatillw

Hallongrottor brukar sonen gilla att baka:) han får vispa, rulla och trycka hålen i kakorna.. Chocklad bollar som ovan.

• Gryntroll

Scones är också poppis!
    (Brukar göra dem som bollar/frallor istället för kakor man delar på fyra, då blir det både lättare att äta och roligare att baka)

Nästan lite busigt att man kan baka direkt när man vaknar och sedan äta nybakta scones till frukost.

Vad som dottern tyckte var trist att baka var filmjölkslimpa... fyyy både tråkigt att smaka på smeten och evigheeeeter i ugnen

• Lena

Jag bakar typ allt med dem. Bullar gillar de mycket, även pepparkakor och mördegskakor. Scones och tunnbröd gillar de både att baka och äta.

• nozpa

Bakar allt med min 2½ åring. Mäter upp innan så får hon hälla i. Låter henne dekorera och hålla på medans jag gör färdigt vad det nu är vi bakar.

Ibland får hon en egen bunke med lite av degen/smeten. Så får det vara hennes projekt. Hon brukar vara ganska stolt över det hon gjort sedan när det är dags att smaka av det.

• Lilla fjunet

kladdkakemuffins brukar vi baka, blir super god smet och behöver bara vara inne 10 min i ugnen.

Svar på tråden Tips på något att baka med en 3åring?