• Fredrika80

Vilken klocka ska jag köpa till sambon? (bilder)

Kan inte bestämma vilken jag ska köpa till sambon i present, vilken är finast?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-24 15:44
    Bilder finns i inlägg nr 2, lyckades inte få med dem i trådstarten tyvärr.

• Svar på tråden Vilken klocka ska jag köpa till sambon? (bilder)
  • Tihi
    Fredrika80 skrev 2014-01-25 22:28:21 följande:
    Tack för din åsikt! Kollade precis och den finns i blå, brun och svart men de var inte så fina tyckte jag, föredrar ljus urtavla.

Här kommer ytterligare en jag hittat, vad tycks? Visst borde denna var lättare att läsa av tiden på? Känns stilren, klassisk och samtidigt modern.

Den är helt okej. Vit är oftast lätt att läsa av beroende på visarna. Du kanske inte gillar svart och blå men av min erfarenhet så föredrar killar oftast mörka färger. Inte brun för det är en skum färg för en klocka men svart och blå. Men om vi säger så här med blå, svart eller vit så kan det inte bli fel. Har han själv någon åsikt om klockan? Har du lust att länka samma klocka i blå och svart?
  • Fredrika80
    Tihi skrev 2014-01-25 22:43:32 följande:
    Den är helt okej. Vit är oftast lätt att läsa av beroende på visarna. Du kanske inte gillar svart och blå men av min erfarenhet så föredrar killar oftast mörka färger. Inte brun för det är en skum färg för en klocka men svart och blå. Men om vi säger så här med blå, svart eller vit så kan det inte bli fel. Har han själv någon åsikt om klockan? Har du lust att länka samma klocka i blå och svart?
    www.lindahlsurmakeri.se/klockor.asp&k2=Herr&k3=PRC200

• Tihi

Tycker den var jättesnygg i blått. Om han inte uttryckligen sagt att han inte gillar den skulle jag välja

1. Blå
    2. Svart
    3. Vit

• Tihi
    Tihi skrev 2014-01-25 22:55:19 följande:
    Tycker den var jättesnygg i blått. Om han inte uttryckligen sagt att han inte gillar den skulle jag välja

1. Blå
    2. Svart
    3. Vit
    Med stållänk, absolut inte läder.
  • camus
    Fredrika80 skrev 2014-01-25 21:59:44 följande:
    Vad tycker ni om denna då? Samma urtavla som nr 5 fast med annat armband.

Mycket bra - snyggt med den brutna tavlan.

Det är klokt att köpa klockan med stållänk. Läder är väldigt snyggt också, men mycket enklare och lättare att köpa till då de finns många bra tillverkare (kolla efter Hirsch eller Rios till exempel). Däremot är det svårt och dyrt att komplettera med en stållänk i efterhand.

Det där med att det är svårt att läsa av silverfärgade visare på silverfärgad tavla stämmer på ur från 60-talet men gäller inte nya klockor  (sorry nörden). De seriösa tillverkarna (som Certina och tissot) tar sådant i beaktande. Jag bär själv en sådan klocka utan minsta problem:
    Bild
  • anna22

Jag tycker du ska ge din sambo en en riktig manlig klocka,en riktig fet klocka.
    En Rolex Sea Dweller. Kanske lite dyr men hittade en i billigare variant här.

www.klockornu.com

• camus
    anna22 skrev 2014-01-26 11:12:44 följande:
    Jag tycker du ska ge din sambo en en riktig manlig klocka,en riktig fet klocka.
    En Rolex Sea Dweller. Kanske lite dyr men hittade en i billigare variant här.

www.klockornu.com
    Men det är ju en piratkopia! Dessutom dåligt gjord, det syns t o m på bilderna. Jag skulle vara förvånad om den går ett halvår efter inköp. Undvik!! 

Original Seadweller är väldigt fin, men slutade tillverkas för ett par år sedan så den måste köpas begagnad i så fall. Det är dock inte den typ av dressur som ts väljer mellan. I min mening är det bra att ha åtminstone två klockor: en sportklocka (typ seadweller)  och ett tunnare mer dressat ur (som till exempel något av de ts har i åtanke) som passar bättre till skjorta och kavaj. Den genomsnittliga italienska mannen väljer mellan åtta klockor varje morgon - vi har en del att lära där.
  • Londonmamman
    Fredrika80 skrev 2014-01-25 21:59:44 följande:
    Vad tycker ni om denna då? Samma urtavla som nr 5 fast med annat armband.

Ser ut som ett billigt dykarur dvs. inte snyggt.
  • Londonmamman
    anna22 skrev 2014-01-26 11:12:44 följande:
    Jag tycker du ska ge din sambo en en riktig manlig klocka,en riktig fet klocka. En Rolex Sea Dweller. Kanske lite dyr men hittade en i billigare variant här. www.klockornu.com

Ha, är du på riktigt? Man kan för sjutton inte springa runt med en piratkopierad Rolex. En bra kopia kostar f.ö ca 10 000 kr och innehåller ofta ett par äkta delar som man helt enkelt har bytt.
  • Dianne

Alltså, det beror ju på hur gammal han är och vad han har för stil i övrigt. Jag tycker personligen att de där klockorna skulle passa en äldre man bäst. Till en ung man skulle jag hellre köpa något sportigt, med lite sådana funktioner som stoppur, kompass eller GPS, kunna användas vid dykning till ett visst antal meter... Alltså även om han faktiskt inte sportar, så kan det vara kul att ha något lite sportigt! Men det är jag och männen i MITT liv...

Svar på tråden Vilken klocka ska jag köpa till sambon? (bilder)