• åttiosexan

Kan det vara fosterrörelser jag känner redan?

Jag är gravid i vecka 15 med mitt första barn. Sen några dagar tillbaka känner jag något hårt som rör sig fram och tillbaka långt nere i magen, det liknar inget jag tidigare varit med om. Det är svårt att beskriva men det påminner inte om bubbel eller en fisksnärt som vissa beskriver det som utan jag känner det tydligt. Kan det vara fostret och är det möjligt för en förstföderska att känna rörelser redan i vecka 15?

• Svar på tråden Kan det vara fosterrörelser jag känner redan?
  • Ingrid83

Det forsta man kanner ar som fjarillar hade lika med bage barnen, med forsta kom det forst vecka 17 och med andra runt 15. Tror det ar dina tarmar du kanner av, det gar enu langre innan du kanner nagot hart som ror sig som du beskriver

• helene 355

i vecka 14, 15 kände ja fisksprattel med första,enda barnet, men vet inte riktit om man kan känna mer du får vänta och se :)

• Whitetrash86

Jag kände i v13 med första. Dock mer som fiskrörelser.. men det ändrade sig snabbt genom veckorna.
    Med barn 2, kände jag i v14 med men då "sparkar" kände buffar och man såg magen hoppa. Svaret kan vara för att barnet låg jätte långt fram, under hela graviditeten kunde bm se vart barnet låg utan att knappt behöva känna på magen Glad

Så jag tror absolut att det är bebisen du känner, ovanligt betyder inte omöjligt.

• åttiosexan

Tack för era svar! Är jättesvärt att beskriva hur det känns, men nej, varken fjärilar eller fisksnärt påminner det om men det känns inte som tarmar heller... Gissar att tiden får utvisa! :)

• åttiosexan

Börjar mer och mer tro att det är fostret jag känner, kommer rörelser direkt när jag dricker något kallt :)

Svar på tråden Kan det vara fosterrörelser jag känner redan?