Barnfri helg, jobbigt men skönt
Nu ska våra större barn till farmor o farfar för övernattning (lillasyster på 8 mån stannar hemma). Skönt tänker många, och det ska det bli. Dessvärre så känner jag mig jättestressad och ledsen för det ska vara en helg att umgås men min man men det blir det sällan.
Helgen brukar se ut så här: Ev utflykt i några timmar som tar knäcken på oss rent mentalt sedan är resten av em o ev kvällen förstörd. Är den inte redan förstörd på em så brukar jag vilja "prata" vilket min man inte vill och så slutar det med skrik och ev att jag kastar saker på min man, så är kvällen förstörd.
I vissa fall kan jag dröja med pratet till söndagen och då blir lördagen ganska ok men det är sällan vi har riktigt kul ihop. Förra gången så var vi på museum i några timmar och träffade ett par kompisar. Vi kan alltså inte ens vara själva på vår egna helg. Igår fick jag ett erbjudande om 1h jobb (kl 11-12 idag) det var svårt att tacka nej eftersom jag vet att det gör mig gladare än att vara hemma med min man.
Jag är föräldraledig och trivs inte så bra med att vara hemma dygnet runt alla dar i veckan.
Nån som känner igen sig eller har några tankar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-25 18:22
Ska kanske tillägga att den helgen jag pratar om är bara då vi är barnfri.