• April15

    44 stor önskan att bli gravid

    Hej

    Jag är 44 år och har 4 barn både stora och små. Jag vill mer än ngt annat få chansen att bli gravid en gång till. Är bara så rädd jag inte ska kunna, Jag vet av erfarenhet att spänna sig och oroa inte hjälper. Ville fråga om era erfarenheter i detta. Om ni över 40 och även dom närmare 44-45 hur det har gått för er att bli gravida då? Tips el knep..?

  • Svar på tråden 44 stor önskan att bli gravid
  • entjej
    Linzi skrev 2014-01-31 12:45:03 följande:
    Det behöver inte vara svårt alls. Exempelvis min gammelfarmor fick en son vid 44 år och en dotter vid 47 år.

    Är det sant?
  • huldaskarin

    Jag vet iallafall att det är sant att jag fick mitt första barn vid 44 och kommer att få mitt andra vid 47 så omöjligt är det inte


    It wasn't me!
  • entjej
    huldaskarin skrev 2014-04-07 16:41:14 följande:
    Jag vet iallafall att det är sant att jag fick mitt första barn vid 44 och kommer att få mitt andra vid 47 så omöjligt är det inte
    Oj, det visste jag inte ens var möjligt, att få barn med egna ägg vid 47. Grattis. Jag läste din presentation. Under de 15 år som ni försökte i ditt gamla förhållande...gick ni inte och undersökte er?
  • huldaskarin

    Joo, dvs jag gjorde allt som gick för min del och när det konstaterades att allt såg normalt ut så var det dags för exmaken att lämna spermaprov. Då vägrade han plötsligt att fortsätta och lite senare fick jag veta av hans mor att han i puberteten fick påssjuka och förmodligen redan visste att han var steril. Det var tydligen inget jag skulle få veta utan han tyckte att så länge det gick att skylla barnlösheten på mig så var det bra. Nu blev väl hans manlighet hotad.


    It wasn't me!
  • Linzi
    entjej skrev 2014-04-07 14:56:53 följande:

    Är det sant?
    Ja, det är sant. Innan preventivmedlens tid var det väldigt vanligt dessutom.
  • April15
    huldaskarin skrev 2014-04-07 16:41:14 följande:
    Jag vet iallafall att det är sant att jag fick mitt första barn vid 44 och kommer att få mitt andra vid 47 så omöjligt är det inte
    har du några tips att ge?
  • huldaskarin

    Jag provade att äta bidrottninggelekapslar från första mensdagen till ägglossning men om det var till hjälp kan jag inte garantera. Tog en kapsel innan läggdags och sen kollade jag med äl-stickor när det var extra bra läge för bebisverkstad


    It wasn't me!
  • April15

    okej :) som jag gör nu då :)

    Har fått sån otrolig hunger och jag är sån som aldrig äter annars men nu kan jag inte sluta men har inte bim förrän 27 april

  • LinneaSvea

    Åh, vad spännande April15, tänk om du är gravid!!!! Själv har jag bim mellan 25-27 april men känner att det inte tog sig denna ggr heller -:( trots pergo och ägglossningsspruta denna månaden. Börjar redan få mensvärk och pergon ger jättejobbiga symptom. Jag käkar också bidrottningsgele, har gjort sen december så mig verkar det inte bita på... Håller tummarna för dig nu!!!

  • April15

    ja jag hoppas. Är jätte yr m och brösten känns tyngre... men har blivit besviken många ggr nu.

    äter m bidrottninggele hoppas det hjälper ändå och hoppas det tar sig för oss båda

  • LinneaSvea

    April15, hur går det?? Själv är fick jag mensen precis och är heldeppig, hade alla skengravidsymptom man kan tänka sig och eftersom jagbåde ätit prasteron i tre månader och tom fått ÄL spruta denna gången hade jag hoppats så men inte.... Känner mig heldeppig...
    Håller tummarna för dig så vi får lite glädje!

Svar på tråden 44 stor önskan att bli gravid