• Gullebulle25

feber dagen innan och badhus nästa

Igår hade min 4 åring feber och astma besvär (sker oftast i samband med förkylning). Idag mötte jag honom med min fd o de skulle till äventyrsbadet som de brukar. Han berättade att sonen varit pigg o enligt honom feberfri. Mina ord går han förbi vad gäller valet av aktivitet efter sjukdom. Jag skulle valt en lite lugnare aktivitet dagen efter.

Vad skulle ni gjort om ni var i samma sits?

• Svar på tråden feber dagen innan och badhus nästa
  • Philippa

Är han pigg förstår jag inte varför du inte är glad att sonen får en rolig dag?

• Natulcien

Ditt barns pappa har gjort en bedömning utifrån er sons dagsform, d.v.s. pigg och feberfri. Mitt tips är att du litar på hans omdöme och låter dem ha en rolig dag...

• Gullebulle25

Ok ni får det att låta som om jag är en tråkmorsa när jag bryr mig om mitt barns hälsa. Skulle inte låtit honom ha tråkigt men man behöver inte alltid iväg på de mest fartfyllda aktiviteterna när han var dålig igår.

• nozpa

Är han pigg idag så ser jag inget fel med det.

• Arbetsvegan

Jag skulle ha gjort samma bedömning som ditt ex. Jag har ingen princip att man måste ta det lugnt även efter det att man blivit pigg när det är så måttlig sjukdom det handlar om. Herregud, man inte få göra annat än ta det lugnt om man har några småbarn som vistas på dagis...

Jag vet ärligt ingen förälder som inte bryr sig om sina barns hälsa. Däremot finns det gott om hönsmammor och -pappor som tycker att det är att bry sig att klema med allt och likgiltighet när man inte har rigida principer.

• LängtansMirakel

Jag anser inte att riktigt fartfyllda aktiviteter (exempelvis bad på badhus, gymnastik/idrott etc) är lämpligt första feberfria dagen.

• backen15

Jag kan tänka mej att du blev orolig eftersom det är väldigt fuktigt i ett badhus och ha han då astmabesvär när han är förkyld, ska man ju helst undvika ett badhus några dagar..

Svar på tråden feber dagen innan och badhus nästa