• Vifem

Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?

Vi har bestämt oss för att hoppa över skydd från och med april och hoppas på tillökning i början på 2015. Är det fler med samma planer som vill prata om tankar på vägen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 09:16
    Lista på oss som är med i gruppen:

Bullen11 Stockholm Son född 24-10-11

Vifem Skåne. Son född 2009-09 och tvillingsöner födda 2007-12

Isola88 Jämtland son född januari-13

Zazu Uppsala Dotter född Dec-08

Helenas o jörgens. Uppsala. Dotter född 2001 o dotter född. 2012

Anna85 Stockholm Dotter född jan-2013

Jossan82 Stockholm Dotter född Jan-2013

Andrea85 Gävle Son född 08

Manelma Stockholm son född Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 21:24
    Pojkmamma01 son född i augusti 2007
  • Svar på tråden Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?
  • Jossan82

Oj Manelma snart är det dax för dig!

Jag är i vecka 30 och mår bra.

Vi har hittat större boende och flyttar i Juni.

Det är full rulle på jobbet och jag ska gå en utbildning nästnästa vecka. Mycket med Jobb, flytt och barn på g.

Vi har inte köpt någon syskonvagn och väldigt lite bebissaker som vi behöver, det finns liksom inte samma tid den här gången men samtidigt är man mer lugn och vet att allt ordnar sig. Det viktigaste har man ju.

Är ubersocial just nu och passar verkligen på att hitta på en massa med vänner och med lin sambo innan nästa lilla familjemedlem kommer.

Tiden går så galet fort och jag hinner liksom inte med. Det är ju bara några veckor kvar innan semester och sen kommer jag inte tillbaka efter semestern.

Känns lite konstigt och läskigt.

Trivs så bra på jobbet och med mina kollegor och stora förändringar är på intåg så jag vet att vi kommer få en ny chef vilket är trist då jag har världens bästa chef och sen så ska flera kollegor byta tjänst så jag lämnar något toppenbra och kommer tillbaka till något inte lila bra.

Föra föräldraledigheten var så grym men den här gången har jag inga vänner alls som ska då barn, i alla fall inga nära :( det känns trist faktiskt och jag är lite rädd för att jag ska bli uttråkad den här gången eftersom förra gången var så grymt bra!

Överlycklig över att vi snart ska få en bebisen lite rädd för all annan förändring i livet just nu.

Kram på er

• Vifem

Hej på er :)
    Är också dålig på att skriva här. Spännande att det är så nära för några. Själv är jag i v 30 och fortsatt sjukskriven för foglossningar. Varit hemma sen v 20. Väldigt drygt.

Fördriver tiden med det jag kan, barnen och syr och virkar lite. Kul att hitta lite nya intressen.

Vad spännande det låter med alla förändringar som väntar Jossan :)

• Jossan82

Vifem usch för foglossningar! Man blir ju så haddikappad när man har så ont!

Hoppas det blir lite bättre när bebisen sjunkit ner mot slutet.

Jag har problem med att hon trycker som bara den mot mina lungor. Svårare att andas och är ofta andfådd.

• Jennie89

Hej!
    V 33 här, går läskigt snabbt! 
    Vi har inte köpt någonting än, jag har enbart köpt tre plagg och två paket blöjor. Hoppas vi klarar oss på det vi har. Det enda är den där syskonvagnen vi måste hitta snart. 
    Jag mår sådär, dottern är väldigt mammig och vill ofta bli buren vilket ger mig ryggvärk. Tröttheten har fortfarande inte gett med sig. Jag har tagit tag i att boka tid till sjukgymnast och hoppas kunna få hjälp. Jag får jobba hemifrån nästan en dag i veckan för ryggvärken. 

Sex veckor kvar att jobba! Jag har massor att hinna med på den tiden och känner mig aningen stressad.

Aug-13 - T
  • Manelma

Hallåj!

Då är vi mitt i vecka 40, bf på söndag, känner dock inte några som helst antydan på att bebis har några planer på att komma tidigare. Känner mig färdig med att vara stor, otymplig och orörlig. Sonen pratar om lillasyster varje dag & frågar när hon kommer. Magen är så stor att alla frågar om jag är säker att det bara är en bebis i magen. Va samma visa förra gången, stör mig på kommentarerna... Känns knappt verkligt att det snart kan dra igång & att hon kan komma när som. Allt är redo för ankomst. Vi har sålt vår och köpt en ny lägenhet så om ca en mån flyttar vi till en femma (från en trea). Känner mig redo för bebisens ankomst samtidigt som jag känner mig lite rädd, hur blir omställningen med två barn... Hua!

Aja hoppas ni alla mår bra!!

• Manelma

Hej! Hoppas ni alla mår bra! Ville bara uppdatera & berätta att söndagen 7de juni bestämde sig vår lilla tjej för att titta ut. 7 dagar över tiden men fint folk kommer ju sent. :) Åkte hem samma dag & försöker anpassa oss till vardagen som 2 barnsförälder. Längtar lite tills tuttarna härdas & slutar göra ont vid amning samt att fogarna återgår till det normala så man kan börja röra på sig igen.

• Vifem

Stort grattis :) hoppas allt gick bra och att ni njuter av varandra :D

• sanliii

Grattis Skrattande Usch det är jobbigt i början när brösten gör ont och så får man "mensvärk" när man ammar. Livmodern drar ju ihop sig extra när man ammar i början. Nu är lillgumman redan 3 månader och så nyfiken på allt. Herregud, vad är livet utan barn? Så underbart och fantastiskt Hjärta Jobbigt ibland men så värt det!

• Vifem

Oj vad tiden går, tre månader redan ð???
    Själv har jag 45 dagar till BF och även om jag längtar otroligt vill jag inte att sommaren ska vara över snabbt. Foglossningarna gör mig mer eller mindre orörlig om dagarna, vilket är trist för barnen. För att toppa det har jag börjat bli ordentligt svullen, varm, röd och kliande om framförallt fötterna men även händerna.

Hur mår ni andra som snart måste vara nära slutet? :)

• Jennie89

26 dagar kvar till bf här! Ska bli så skönt när det är över haha

Hon ligger i säte och imorgon har jag tid för vändningsförsök. Hoppas innerligt att hon vänder sig inatt! Även om det är en väldigt liten chans att hon inte vänder sig innan det är dags stör tanken på sätesförlossning/kejsarsnitt min mentala förberedelse.

Hoppas allt är bra med er andra!

Aug-13 - T
  • Vifem

Torsdagen den 23/7 kl04.00 föddes vår dotter med raketfart. Kom till FL kl 03.00 öppen 4-5cm. 03.45 skulle jag prova duscha där börjar värkarna.
    BM fick komma springandes och ropade på sin personal att hon kommer förlösa i duschen. Hon undrade om jag fixade att ta mig till sängen. Jag insåg att jag måste försöka, så med armarna runt sambon som släpade mig till sängen och BM som fick bakom och höll emot för att hindra att bebisen ramla ut på vägen tog vi oss till sängen. Tar mig upp på knä i sängen och sen föddes hon.
    46lång och 2560g. Liten skrutta som fick tilläggsmatas första dygnen med ersättning. Nu är amningen igång och det funkar bra. Igår fick vi komma hem och vi njuter av livet :)

• Jennie89

Oj Vifem! Stort grattis! Vilken liten en, vilken vecka var du i?

Vår lilltjej Kom den 21, 10 dagar över tiden. När vi hade tre mil kvar till fl började det trycka på och ett par minuter senare Fick vattnet och krystvärkarna satte igång. De fick hämta mig vid bilen och mindre än tio min senare var hon ute. 53 cm lång och 3780 g.

Har haft problem med amningen men nu funkar det äntligen. Hon är idag två veckor gammal och väger 4170 g.

Hoppas allt är bra med er!

Aug-13 - T
  • Vifem

Grattis Jennie89 :)
    Gick fort för dig också. Föddes hon i ambulansen?

Jag var på BF-6 när hon föddes så inte så tidigt egentligen. Fick förra tillväxt-UL sista veckorna och flödesmätningar då BM märkte att mått och så var litet.
    Amningen funkar tack och lov bra och bi behövde bara tilläggsmata första två dygnen.

Igår var hon 10 dagar och vägde 2845 och var 48,5 lång så hon tar sig :)

Svar på tråden Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?