Medicinsk abort v 10+5
Vill bara dela med min min upplevelse av medicinsk abort. Läste mest skräckhistorier innan jag åkte in = riktig ångest. Vi kom hit vid 8.00 och blev inskrivna. Då fick jag 4 värktabletter (diklofenak och panodil) samt 4 tabletter som skulle föras upp i slidan. Sagt och gjort så tog jag tabletterna och la mig till rätta i sängen för att vila en stund. Sköterskan hade sagt att det ofta tar 1-2 timmar innan det sätter igång. Men redan efter 20 minuter började det göra rejält ont. Sambon gjorde vad han kunde för att hjälpa mig. 20 min senare stod jag inte ut längre, och spydde 2 gånger. Sköterskan kom då med stolpiller istället och precis när jag skulle resa mig för att ta dessa börjar det forsa vatten ur mig och all smärta försvinner. Sätter mig på toaletten ett tag och efter ca 10 min kommer ett ca 6 cm stort foster ut. Sköterskan säger åt mig att gå en runda och sedan krysta ut moderhinnan. Tar bara 5 minuter så är även den ute. Nu ligger vi här och ska strax åka hem.. En snabb abort. Och endast jävligt smärta i 40 minuter. Otroligt tacksam för denna lätta abort.