• Baby Doll

Är omföderskor alltid öppna?

Wops vilken klantig rubrik.

men jag undrar om ni har hört att det är vanligt att omföderskor går "öppna" i flera veckor/månader och att det ändå inte betyder att bebis är på väg ut.

Min tapp är förkortat från 4.5 cm till 2 cm och dom fick in ett finger.
    Jag är bara i vecka 24 + 5... (har fött 4 av 5 barn för tidigt)

www.mybabydolls.blogg.se

• Svar på tråden Är omföderskor alltid öppna?
  • emmisss

Jag var öppen 3 cm vid koll på bf dagen...hon gjorde en hinnsvepning...nästa dag var jag 5 cm...kände inte nått!

• LottaF

Jag har varit öppen med alla 5. Första stoppad med 8 veckor innan bf, född 2 v före bf. Andra öppen 8 veckor innan bf född hemma då det gick så fort (max 15 min) inga känningar direkt innan. 3 sjukskriven fråm vecka 25 någonting öppen redan född 2-3veckor för tidigt. 4 samma som 3:an fast född 4,5 vecka för tidigt. Nummer 5 sjukskriven från vecka 24 född 1 vecka för tidigt även denna gång hemma. Det är bara med första jag haft normalt värkarbete de övriga har gått från noll och ingenting till krystvärkar på mindre än 2 timmar så med massa förvärkar var det svårt att avgör vilket det var. Nummer 4 åkte vi in pga slemproppen annars hade han varit född i bilen på vägen in. 3 tyckte maken vi skulle åka och kolla för säkerhetsskull. Med 5 var vi inne dagen innan och då säger läkaren att jag kan gå så i ett par veckor till, men han hade fel.

• Baby Doll
    LottaF skrev 2014-01-27 15:30:11 följande:
    Jag har varit öppen med alla 5. Första stoppad med 8 veckor innan bf, född 2 v före bf. Andra öppen 8 veckor innan bf född hemma då det gick så fort (max 15 min) inga känningar direkt innan. 3 sjukskriven fråm vecka 25 någonting öppen redan född 2-3veckor för tidigt. 4 samma som 3:an fast född 4,5 vecka för tidigt. Nummer 5 sjukskriven från vecka 24 född 1 vecka för tidigt även denna gång hemma. Det är bara med första jag haft normalt värkarbete de övriga har gått från noll och ingenting till krystvärkar på mindre än 2 timmar så med massa förvärkar var det svårt att avgör vilket det var. Nummer 4 åkte vi in pga slemproppen annars hade han varit född i bilen på vägen in. 3 tyckte maken vi skulle åka och kolla för säkerhetsskull. Med 5 var vi inne dagen innan och då säger läkaren att jag kan gå så i ett par veckor till, men han hade fel.

Oj jäklar va snabbt det har gått!
    Nu blev jag ju inte mindre orolig ;)
    Jag föder också snbbt :/
    5 småttingar på 1-5 år och Gravid <3 www.mybabydolls.blogg.se
  • Isabella06

Jag gick öppen ca 3 cm i flera veckor med sonen som tog en väldans lång tid på sig att komma ut. 42 timmar på förlossningen i v 37+3 barn nr 2.

Gravid i v 38 med barn nr 3 och vart öppen nån cm sen första kollen i v 34.

• emmisss

Brukar man kolla sånt om man inte har sammandragningar? Har jag inte gjorts någon av mina två grav...?

Svar på tråden Är omföderskor alltid öppna?