• Anonym (Sur)

Bli celibat för att man har inneboende?

Jag och min kille har en ganska stor lägenhet och vi har ett rum vi inte använder, därför hyrde vi ut det förra månaden till en person. Jag gillar sex och vill gärna ha det ofta, men min kille vill typ att vi lever i celibat nu bara för att vi har inneboende. Han är rädd att det ska höras att vi sexar och det är pinsamt. Det är inte så att vi skriker som porrstjärnor eller så, men det är ju stön och sängen knirkar och sådär. Dessutom finns det två rum mellan vårt sovrum och den andras rum, och det är två dörrar som är stängda när vi har sex. Har jag fel som tycker att den som är inneboende faktiskt får "stå ut" med att vi som sambos har sex med varann? Eller har min kille rätt i att vi måste sluta ligga? Den inneboende har inte klagat eller sagt nåt alls.

• Svar på tråden Bli celibat för att man har inneboende?
  • Anonym (hyresvärd)

Jag tycker man diskuterar sånt med den inneboende INNAN de flyttar in. Vi har sex - är du bekväm med det? Är de inte det så hyr man inte ut till den personen. Punkt.  Det skall tas hänsyn från den inneboende och ni skall ta hänsyn TILL den inneboende. Därför måste man sondera terrängen innan.

• Vitrysk hockeyhjälte

Celibat är ett substantiv, inte ett adjektiv.

Och det är klart som fan er inneboende måste ha överseende med att ni har sex, så länge ni inte överdriver och skriker som grisar bara för att eller så.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (hyresvärd)

Vänd på det: får er inneboende ta hem någon och ha sex i ert hem?

• Anonym (Sur)
    Anonym (hyresvärd) skrev 2014-01-27 15:01:00 följande:
    Vänd på det: får er inneboende ta hem någon och ha sex i ert hem?
    Ja, såklart. Han får göra vad han vill i sitt rum.
  • Anonym (hyresvärd)
    Anonym (Sur) skrev 2014-01-27 15:31:30 följande:
    Ja, såklart. Han får göra vad han vill i sitt rum.
    Ta då ett snack med honom - så att din sambo vet var ni står.:)
  • Anonym (kollektiv)

Så klart du har rätt.Och den inneboende måste ju få ta dit ngn o ha sex med om hen vill.Jag bodde i ett kollektiv och där var det ett rikt sexliv på oss alla 4.Rätt normalt eller hur

• kramin

Om jag flyttade in som inneboende till ett par skulle jag räkna med att de har sex då och så, alldeles utan att fråga mig om jag tycker det är okej. Så länge man stänger dörren om sig så..

Svar på tråden Bli celibat för att man har inneboende?