• Anonym (bahya)

    Kommer rädslan stoppa min dröm???

    Har EXTREM rädsla för sjukhus, KAN inte ens ta ett blodprov utan att svimma, avbokar alla gyn besök o går ej till tandläkaren osv, men mår annars bra, haha, min dröm är att bli mamma, men bara tanken på blod, smärta o allt inom graviditeten o föda osv gör mig såå rädd, GÅR en EXTREM rädsla som denna att bota??

    vet ej vad rädslan kommer från.  brist på kontroll, det oväntade,, inte tro att man klarar det osv kanske

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-28 04:05
    du som skrev om dig o din sambo, alla dina ord kunde va mina

  • Svar på tråden Kommer rädslan stoppa min dröm???
  • Anonym (Rädslor)

    Jag har också enorma rädslor. Jag är extremt rädd för själva graviditeten och förlossningen, att känna något röra sig och leva inuti mig och sedan den där hjälplösa situationen och smärtan... Det känns fruktansvärt hemskt. Jag önskar jag vore en man och hade en tjej till sambo som var riktigt cool och modig och såg detta elände som något spännande eller åtminstone naturligt. För mig känns det så otroligt onaturligt. Jag skäms så fruktansvärt över att känna så. Jag och min älskade sambo pratar mycket om barn, vi vill ha barn och jag har försökt berätta hur jag känner för just graviditeten och förlossningen, men vågar kanske inte berätta hur illa det faktiskt är. Jag skämtar bort det till en viss del, pratar om surrogatmammor i Indien... Jag hoppades verkligen att det skulle bli bättre med åldern, men det gör ingen skillnad, fastän jag nu är mer påläst och har trygg, t.o.m fantastisk tillvaro. 

Svar på tråden Kommer rädslan stoppa min dröm???