Lämna plats åt hans 22-åriga dotter?
Vet ej vilket sätt jag ska välja, behöver råd. Min särbos 22-åriga dotter hatar mig, vägrar vara hemma hos sin pappa samtidigt som mig. Vi har varit tillsammans i tre år och jag har verkligen försökt på alla vis, men hon vill allt ska bli som förut som innan jag kom in i hans liv. Då träffades min särbo, de två barnen och deras mamma väldigt mycket och hade liksom ett familjeliv trots att de varit isär i 16 år när vi träffades.
När han sedan träffade mig så var det jag som fick ta deras regler, med andra ord. jag fick vara med när de (tösen och mamman tyckte det var ok. Detta gick bra tills jag fick nog och sa ifrån. För ca 2 år sedan. Efter det vägrar både mamman och dottern att träffa mig. Särbon har i princip sagt upp bekantskapen, (efter mycket om och men), med sitt ex.
När det gäller dottern har vi gjort så att jag hittills hållt mig därifrån när hon kommer, för gör jag inte det kommer hon inte. Hon ställer ultimatium. Säger särbon att hon får acceptera jag är där åtminsone när hon kommer men att jag åker sen så kommer hon inte alls.
Nu till min fråga: Ska jag ta hem mina saker och låta honom ha sin sfär där så hon KAN titta in spontant om hon vill, och att vi bara umgås hos mig?
Eller, ska jag hävda min plats och vara där med och kanske bara stanna en stund när hon kommer och sedan åka hem så de får egentid?
Alltså: Lämna plats jämt och avstå från ett liv även hos honom, eller kräva min plats som hans livskamrat även hos honom? Vad är bäst? Vad är bäst i längden för alla parter? Alla tre?