• Poppaloppa

Hjälp! Min dotter har regredierat i samband med infektion

Jag är så orolig!! Min lilla dotter som snart fyller tre år insjuknade i lördags med feber och förkylning. Tempen har sedan dess pendlat mellan 37,6-39,5. Igår märkte jag att hon började förändras i sitt beteende. Hon tyckte ingenting var roligt och ville inte leka någonting, lockades inte av något. Hon blev också lite svår att få kontakt med, svarade inte på frågor och så som hon alltid gör annars. Idag på morgonen hade det blivit ännu värre. Hon har börjat prata bebisspråk (har normalt ett avancerat språk för sin ålder) och beter sig allmänt märkligt. Jag åkte med henne till akutmottagning och där blev hon undersökt av läkare som konstaterade virusinfektion och sa att det är normalt att bli lite "trött och slö" då. Nu är jag i upplösningstillstånd av oro! Jag känner inte igen henne? Vad kan vara fel? Jag tänker uppsöka läkare igen imorgon om det inte blivit bättre. Hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Hjälp! Min dotter har regredierat i samband med infektion
  • Liten till

Usch, jobbigt när barnen är sjuka, orolig blir man alltid. Fast det låter ju som att hon är trött och slö av febern. Och feber två dagar är ju jobbigare än 1dag med feber osv.. Hon kanske bara inte orkar anstränga sig och prata så mycket just nu, eller svara på frågor. Tror inreda behöver vara så orolig egentligen. Men känner du att ni behöver åka in i morgon igen så gör det. Men tänk hur man själv blir av feber. Kag ligger däckad vid 38,5 orkar knappt prata då för allt gör ont i kroppen.

Hoppas hon kryar på sig snart. Kram

• Ugge

Skulle inte vara orolig.

Barn i den åldern kan betee sig så. Hon är bara 3 år.

• Poppaloppa

Tack snälla snälla ni, båda två, för era svar!! Det var precis som ni trodde, hon var så medtagen av infektionen. Idag har hon varit sitt vanliga jag igen och mår mycket bättre! Så skönt... 😊 Kram!

• Liten till
    Poppaloppa skrev 2014-01-31 21:02:13 följande:
    Tack snälla snälla ni, båda två, för era svar!! Det var precis som ni trodde, hon var så medtagen av infektionen. Idag har hon varit sitt vanliga jag igen och mår mycket bättre! Så skönt... ? Kram!

Skönt att höra. Funderade tidigare idag på tt skriva och fråga hur det gått, men sen kom nåt emellan. Ha det så bra nu. Kram
Svar på tråden Hjälp! Min dotter har regredierat i samband med infektion