Nattjobb och de 10 dagarna efter förlossning
Hur fungerar det? Pappan jobbar långa nattpass och har vissa veckor 5 nätter och andra veckor 2 nätter (heltid). De tio dagarna blir de 10 arbetspass ändå? Eller gäller måndag-fredag i två veckor?
Hur fungerar det? Pappan jobbar långa nattpass och har vissa veckor 5 nätter och andra veckor 2 nätter (heltid). De tio dagarna blir de 10 arbetspass ändå? Eller gäller måndag-fredag i två veckor?
Valde en dålig kategori känner jag. Borde valt föräldrapenning eller något...
Arbetsdagar, så har han 10 arbetsdagar på fem veckor kan han ta ledigt för dem ochvara hemma i fem veckor.
Det e 10 arbetspass som han ska ta ledigt.
Det låter ju bra för oss :)
Man skulle kunna säga att det gäller tio gånger åtta timmar (om man jobbar åttatimmarspass). Han väljer själv när han vill ta ut dem, men jag har för mig att det gäller i 60 dagar från att barnet är fött. Han kan ta ut från en åttondels dag (eller natt) till en hel dag (eller natt) per arbetspass.
Borde det inte vara så att om han jobbar från tex 20.00 på måndag till 04.00tisdag, så får han ta en halv dag fp måndag och en halv på tisdagen?
Ring fk och fråga!
nej man räknar antal pass o inte timmar.
Min man var hemma över en månad med hans pappadagar, nästan 1½ då vi hade tvillingar och fick 20 dagar o han var inne i en jobbperiod där han hade få pass
Hur gör han när han tar semester? Borde man inte kunna jämställa 10 pappadagar med 10 semesterdagar? Alltså att det blir likadant som om han skulle ta ut 10 semesterdagar. Bra fråga!
Min sambo jobbar likadant. Ständig natt. Med 5:2 schema. Han kommer vara hemma i nästan 3 veckor beroende på när bebis vill titta ut