• Sonja123

Vanligt badkar eller med tassar?

Vad är mest bekvämt och praktiskt? 

Vi har 2 små barn som älskar att bada. Idag har vi dusch, och nu vill vi ha badkar. Dock får vi offra duschen för det. 

• Svar på tråden Vanligt badkar eller med tassar?
  • faithfully

Vi har haft badkar med täcksidor vilket jag ogillar för de hänger på små krokar och skallrar när man stöter i dem, de går knappt sträcka sig inunder om något faller ner och är jobbiga att hänga upp.. Nu i vårt nya boende har vi detta

badkar-ifo-bk-pro.jpg
    Jag gillar det mycket bättre!

• faithfully

Men jag tror vårt har runda hörn upptill..

• Sonja123

Åhh så irriterande, jag kan inte se bilden... Har du någon länk istället? 

• Sonja123

Tack Lutar mest åt det hållet, men har faktiskt aldrig badat i tassbadkar...

Det vi tittar på går upp på kortsidorna - bekvämt för huvudet tänker jag. Vad tänker du?

• faithfully

Att det inte är helt vågrätt avskuret tänker du? Jag har inga besvär med detta och huvudet, eller något annat badkar. Om "ryggen" är hög på badkaret så tänker jag att det är massa kar som inte kan fyllas med vatten och blir kallt...

• bobou

Hoppar in i denna halvgamla tråd och hoppas på svar!

Vi ska sätta in badkar i vår nya lägenhet och jag skulle gärna vilja ha ett badkar med tassar. Tycker att det ser mysigt ut, och dessutom lättare att städa under och mindre bullrigt. Men nu började fundera på om det är sämre att duscha i ett sådant badkar? Blir det ostadigt? Är kanterna i vägen eller kommer det att skvätta mer vatten utanför? De allra flesta gånger det används blir det ju till dusch.

• Veritaslux
    bobou skrev 2014-04-28 15:22:29 följande:
    Hoppar in i denna halvgamla tråd och hoppas på svar!

Vi ska sätta in badkar i vår nya lägenhet och jag skulle gärna vilja ha ett badkar med tassar. Tycker att det ser mysigt ut, och dessutom lättare att städa under och mindre bullrigt. Men nu började fundera på om det är sämre att duscha i ett sådant badkar? Blir det ostadigt? Är kanterna i vägen eller kommer det att skvätta mer vatten utanför? De allra flesta gånger det används blir det ju till dusch.
    Jag tror att det går att justera benen på de flesta moderna badkar. Skulle välja ett badkar på ben alla gånger framför ett med front om man inte har väldigt rymligt badrum och tycker det är okej att det är krångligt att städa.

Har idag ett badkar med front och det är hopplöst att städa under. Man orkar inte krångla med fronten (handfatet står nära ena sidan) och varje gång man tappar något så rullar det givetvis längst in så man får lysa med ficklampa och fiska med något långt att för att få ut det.

Att det kommer vatten under gör inget då det är lätt att torka upp i så fall. Blir för övrigt ingen skillnad mot en duschhörna...?
  • fyrabarnsmor4
    Sonja123 skrev 2014-01-28 21:41:42 följande:
    Vad är mest bekvämt och praktiskt? 

Vi har 2 små barn som älskar att bada. Idag har vi dusch, och nu vill vi ha badkar. Dock får vi offra duschen för det. 
    Nej, ni behöver inte offra duschen.
    Har oxå barnen som älskar bada. (hos min mamma badar barnen så ofta de kan för hon har badkar)
    De har varsin badbalja. Efter badet är det lätt att lägga undan badbaljor.

Svar på tråden Vanligt badkar eller med tassar?